Volledige versie bekijken : Wat te doen bij virus detectie



Geraar
31 July 2010, 15:09
Ik weet nooit goed wat te doen bij een virus detectie.

Ik krijg volgende opties: negeren, herstellen of quarantaine.

Herstellen of quarantaine wat moet ik best nemen?

Alvast bedankt.

Geraar
31 July 2010, 15:37
Aja en verwijderen staat er ook bij als optie.

Woudje100
31 July 2010, 18:59
Dan is quarantaine het beste. Omdat als je het bestand verwijderd het bestand weg is. Misschien krijg je na het verwijderen van het bestand wel problemen met de pc. Als het bestand dan in quarantaine staat kun je het altijd terug zetten ;)

Vincent
31 July 2010, 19:38
Besmet?

Geraar
31 July 2010, 19:59
Ja maar volgens mij is het een valse melding het is iets van remote control xpc en 2 bedreiging van m'n superantispyware programma :s

berger
31 July 2010, 20:59
Om te beginnen moet je natuurlijk juist weten waarover het gaat. Meestal kun je dat weten door te googlen naar het (zogezegde) virus zodat je weet of het een echt virus is of een valse melding. Als je dat zelf niet kunt uitvissen vraag je het hier op op forum. Als het een valse melding is doe je best niets. Als het een echt virus is kun je het best verwijderen of laten herstellen (wat niet altijd gaat), met een echt virus kun je niet veel doen hé! Als je een echt virus in quarantaine plaatst dan kun je het bestand inderdaad later terug plaatsen, maar dan plaats je het virus ook terug, en dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Ik heb een antivirusprogramma die dat allemaal niet vraagt : standaard die voert de best mogelijke actie uit.