Volledige versie bekijken : Rundll geeft foutmelding: kan foxkp.dll niet vinden



henk070
1 August 2010, 13:49
Hallo allemaal,
Bij het downloaden van een ( ik geef het toe, illegaal) programma is het virusprogramma malware dokter meegekopieerd. Deze heb ik met veel moeite weer kunnen verwijderen maar als ik nu de computer opstart start er een waarschuwing van Rundll met de tekst:
"Er is een fout opgetreden tijdens het laden van Foxkp.dll. Kan opgegeven module niet vinden."
Ik heb op internet gezocht maar niemand kan mij zeggen wat foxkp.dll is of welk programma hem gebruikt.
Omdat deze waarschuwing begon na het binnenhalen van de malware dokter durf ik de fox.dll, als ik hem had gevonden, niet te installeren.
Mijn systeem werkt weer normaal, maar elke keer bij het opstarten start ook de waarschuwing van Rundll die ik dan steeds moet wegklikken.
Weet iemand hoe ik de waarschuwing van Rundll kan stoppen?:shy:

peenif
1 August 2010, 17:38
Hier kan je meer vinden http://www.delete-computer-history.com/rundll-error.html
Ik raad je tevens aan een HijackThis logje te plaatsen ter controle hier in het juiste forum (http://www.minatica.forums/46-HijackThis)

Dit probleem is malware gerelateerd, ik zal uw post naar het desbetreffende forum verplaatsen.

berger
1 August 2010, 17:39
Een onbekende dll : dat is waarschijnlijk het gevolg van dat virus of spyware. Ik heb de indruk dat uw antivirus of antispyware zijn werk redelijk goed heeft gedaan, maar niet 100%. Ik zou eens ccleaner (betrouwbare gratis software) downloaden en daarmee uw register opkuisen.

berger
3 August 2010, 12:07
henk070 bedankt peenif en berger voor hun zeer nuttige post! :rolleyes:

henk070
5 August 2010, 21:14
Gelukkig heb ik een hele drukke werkkring en een druk sociaal leven waardoor ik altijd de tijd heb om achter de computer te zitten maar bij deze: Allemaal bedankt, ik ga het uitproberen, u hoort nog van mij.

henk070
17 August 2010, 20:51
Hallo allemaal,
De oplossing is niet gevonden in de voorstellen van peenif en berger.
De oplossing? Ga naar "start", klik op "uitvoeren", type regedt32 in (ja, zonder i, dus niet regedit32) en zoek in de regels naar foxkp.dll en verwijder deze regel. Start computer opnieuw op en.....jawel, geen foutmelding meer.

peenif
18 August 2010, 09:51
Bedankt voor uw feedback - hier gaat een slotje op.