Volledige versie bekijken : Router programeren



goodpitcher
4 August 2010, 16:37
hey
ik heb eeen router linksys wrt610 en ik hen erop een ps3 staan van mijn zoon
hoe kan ik deze router programeren zodat hij maar online kan voor een bepaalde tijd
groetjes
goodpitcher

PeterN
4 August 2010, 22:05
Ja dat gaat.
- Open je browser en surf naar het ip adres van je router zodat je de settings van de router kan veranderen.
- Kies van boven het tabblad 'Access Restrictions'
- Je ziet nu bovenaan staan 'access Policy' met '1()' erachter. Je kan meerdere restricties ingeven en de 1() betekend de eerste restrictie regel die je gaat invullen
- Er onder moet je nu de restrictie regel 'enable' zetten zodat hij actief wordt.
- Vervolgend kom je een knop tegen met 'edit list'. Hierop klik je en er gaat een venster open. Hier kan je nu best het mac adres invullen van de PS3. Je geeft dus aan dat de restrictie enkel voor dit mac adres geldig is zodat andere pc's gewoon verder kunnen werken over de router. Sluit het venster daarna zodat je weer in je eerste venster bent.
- Het volgende is de selectie 'Deny' of 'Allow' die je kan maken. Als je 'Deny' kiest wil dit zeggen dat de tijden die je dadelijk gaat invullen, de tijden zijn dat het internet voor dat mac adres niet werken. Selecteer je 'Allow' wil dit zeggen dat tijdens de aangeduide tijd internet juist wel werkt.
- Daarna kan je de dagen opgeven wanneer deze regel van kracht is. Is dit altijd geef je 'everyday aan. Mag bv in het weekend wel gespeeld worden of later dan vink je de dagen aan behalve bv zaterdag en zondag. Die dagen kan je later in een tweede restrictie regel bv andere uren geven.
- Vervolgens geef je de tijd op.
- De rest verander je niet en vul je niet in. Druk nu onderaan op 'save settings' de restrictie is van kracht.

Je kan het eens testen door alles in te vullen en als uur het huidig uur te geven. De PS3 zou geen internet verbinding mogen hebben. Zo weet je dat het werkt. Ga terug en verander het uur naar het juiste uur. Klik daarna onderaan terug op 'save settings'

Belangrijk: kinderen zijn vindingrijk :p vergeet niet een paswoord op de login van je router settings te zetten dat je zeker moet onthouden. Het standaard paswoord is vrij snel achterhaald zodat ze de restrictie zelf terug afzetten.

Baloeke
4 August 2010, 22:07
Heb je post verplaatst naar Netwerken en Internetproviders. Daar staat deze op zijn plaats

goodpitcher
5 August 2010, 20:17
hey
ik wist niet zeker waar ik dit verzoek moest plaatsen
maar bedankt voor het perfecte antwoord
goodpitcher