Volledige versie bekijken : nieuwe laptop



mXX
8 August 2010, 21:25
Hallo iedereen,

ik zou graag een beetje advies willen krijgen over welke laptop dat ik moet kopen
mijn budget is 800€ ik verkies als merk HP en Acer maar als jullie iets anders aanraden dan ben ik er ook akkoord mee.
Ik wil er zware programmas op draaien zoals photoshop en software voor fotografie en eventueel audio bewerkings software
af en toe een gamen moet kunnen

Alvast bedankt voor de reactie

PeterN
8 August 2010, 22:39
Mss ook nog een belangrijk kenmerk vermelden wat veel wordt vergeten en toch eigen is aan een laptop: draagbaarheid en autonomie. Wordt de laptop intensief vervoerd en gebruikt op batterij spanning of is het meer om de computer op te bergen om de woonkamer niet te ontsieren? Vooral als je bv met photoshop, fotografie bezig bent is een groter scherm handig terwijl voor mobiliteit dit minder interessant is (grootte en gewicht)
Zelf ken ik te weinig van laptops om een globaal beeld te vormen wat goed is :p Als het voor gaming en beeldverwerking is raad ik altijd een desktop aan voor zover dat praktisch mogelijk is. De afvoer van warmte is beter in grotere behuizingen waardoor zwaardere (prestatiegericht) componenten kunnen gebruikt worden.

compuchrisje
8 August 2010, 22:57
Iets dat 'portable' is, kan nooit de volledige functionaliteit hebben van een vast systeem. Ik kan ook zeggen dat ik een 'degelijke' laptop heb, die gerust grafisch geweld aankan als het om beeldbewerking gaat, maar om te gamen zou ik die nooit gebruiken. Omwille van de redenen die PeterN hierboven al aangeeft.

mXX
9 August 2010, 11:00
het gamen is bijzaak
hoofdzaak is beeld en audio bewerking

Dexter
9 August 2010, 12:31
Ik heb een MBP 15", perfect voor wat jij wilt, maar een beetje over je budget.

Ik heb eens gekeken bij Dell en daar heb je een Dell Studio 15" met i5-520M, 320Gb, 4Gb, HD5470, DVD RW+/- voor 820 euro.
Extra info over grafische kaart: http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-Radeon-HD-5470.23698.0.html (m.a.w. geen gamerskaart)


Dexter

mXX
12 August 2010, 12:39
bedankt voor alle info ik zal eens langs de winkel gaan om te zien
topic mag toe