Volledige versie bekijken : laptop MSI VR630 wordt warm



Sille
9 August 2010, 18:32
Heey mijne laptop is nu nog maar een jaar oud en hij wordt al mega warm van buiten rondom het toetsenbord de nummers rechts. En soms valt hij zelfs uit en moet ik hem volledig laten afkoelen eer ik hem terug kan opstarten.

Mijn laptop heeft nog 1 jaar garantie .. maar kheb niet zo'n goeie ervaringen met laptops weg doen naar zo'n grote fabriken. Soms moet je 3 maand en meer wachten eer je laptop terug is :rolleyes. En aangezien ik in september hem terug intensief nodig heb is mijn vraag weet iemand of dit mijne cooler is die kapot is ? zoja zal ik hem toch maar binnen doen bij MSI ?

Dexter
9 August 2010, 19:08
Misschien een domme vraag: Maar hoor je nog je ventilator draaien of aanslaan?
Ik heb ook hier bij downloads het programma Speedfan gevonden: http://www.minatica.be/downloads/354-SpeedFan

Misschien kan die registreren of je cooler nog draait?


Dexter

Sille
9 August 2010, 19:16
ik hoor mijn cooler zeer zekers draaien. Het maakt meer lawaai dan vroeger. Ik weet niet waarom maar sommige laptops hoor je amper draaien deze draait mega luid.

g_man
9 August 2010, 19:55
Koeler zit wsl vol met stof, maar als je de laptop opent langs onder verbreek je de zegel én verloopt de garantie. Binnen doen is dus de boodschap en hoe sneller hoe beter. Warmte is nefast voor electronica.

Sille
9 August 2010, 20:42
ik weet het G_man ..

het probleem is mijn ervaring met het binnen doen van nen laptop voor een simpele herstelling wachtijden tot 3 maand enz van die toestanden zo lang kan ik deze laptop ni missen

compuchrisje
9 August 2010, 22:51
Ik heb ook een MSI-laptop, nu 2 jaar oud en ondervind niet bepaald hinder met te warm lopen of dergelijke. Ik denk vooral dat het ervan afhangt wat je er juist mee doet. Speel je vaak en lang games of zo? Zorg er dan voor dat er voldoende lucht kan circuleren rond het toestel, zet hem niét op je schoot of op een ondergrond met stofbekleding (divan, tafellaken). Er bestaan ook statiefjes om je laptop op een verhoogje te zetten zodat er ook lucht onder kan.
Maar best is eerst te meten in hoever je grafische kaart verhit (tip Dexter) en als die echt de pan uitswingt, volg de raad van g_man, nu je garantie nog geldt. Best mogelijk dat je hem nog voor het schooljaar terug hebt.

Sille
10 August 2010, 16:52
core: 76 graden
GPU: 87 graden

kvind da toch serieus aan den hoge kant zenne

Dexter
10 August 2010, 17:54
Dat is inderdaad niet echt frisjes. Hopelijk heb je snel je laptop terug als je hem binnenbrengt. :)


Adri

Fakke_Berto
11 August 2010, 20:09
Je zou er eens in kunnen blazen met perslucht en zien of het helpt.

carl
16 August 2010, 11:36
Het hangt ook wat van laptop tot laptop af. Macbooks bijvoorbeeld durven zonder probleem de 80-85° halen onder load, de fans draaien gewoon minder snel en minder vaak dan bij andere laptops. Weet je toevallig hoe warm hij voordien werd ?

Stof is de vermoedelijke schuldige, dus perslucht of een stofzuiger kunnen misschien een beetje helpen. Je beste optie is echt wel opsturen voor garantie. Ik kan aannemen dat het niet echt fijn is om zonder laptop te zitten (ik zou zelf niet weten wat te doen ...) maar kan je niet van een kennis, familielid, ... een ouder toestel lenen tot je die van jou terug hebt ?
Die 3 maanden is trouwens maar een indicatie, waarschijnlijk is dat zo met toestellen die enorme tekenen van schade vertonen en waar moet bij worden onderzocht of er wel garantie mag worden verleend, ...
Hoe langer je wacht hoe problematischer het er op zal worden :(

Sille
16 August 2010, 20:29
beste,

na verloop heb ik dan een mailtje gestuurd naar de support van MSI:

hierbij zet ik onderaan het mailtje wat zij mij hebben geschreven:

Geachte klant,



Deze temperaturen zijn niet zo vreemd indien de notebook intensief bezig is. Enkel wanneer de notebook helemaal niets staat te doen en nog steeds deze temperaturen haalt dan zou er iets mis kunnen zijn. Echter aangezien de GPU ook warm wordt gaan wij er van uit dat er iets grafisch draait.



Als u erop staat dan willen we de notebook best nakijken, u moet er echter rekening mee houden dat vervangende onderdelen ook niet nieuw hoeven te zijn. Dit kunnen gereviseerde onderdelen zijn.



Indien u de notebook toch wil laten nakijken laat het ons dan weten.



ik stond toch verbaast dat ze het normaal vonden die temperaturen. Af en toe maak ik gebruik van Adobe CS4 maar dat is raar of zelden. En hij valt met momenten echt gwn uit dat de cooler te snel moet draaien enz. Ik ga hem dan toch maar opsturen dat ze hem maar is controleren