Volledige versie bekijken : VB.NET: Crystal Reports



Moller
12 August 2010, 13:32
Hallo iedereen,

Momenteel ben ik bezig met een facturatieprogramma te schrijven in VB.NET. Dit programma bevat ook een kassa-formulier. Hier kan ik kasticketten aanmaken, met al de artikelen die de klant wenst. Ook wou ik graag een kasticket kunnen afdrukken. Ik ben gestart met het maken van rapporten in Crystal Reports.. Als ik vanuit mijn formulier het rapport aanroep, worden de parameters correct doorgegeven, enkel heb ik nog een probleem bij het "sub"-gedeelte. Enkel heb ik nog een probleem met al mijn artikelen door te geven.

Mijn vraag is: is het mogelijk om met een 'lus' al mijn geselecteerde artikelen uit mijn form te halen, en die dan allemaal door te geven naar het rapport?

Ik heb al vanalles opgezocht maar zonder resultaat..

Graag hulp !
Alvast bedankt

ultddave
13 August 2010, 12:28
Ik heb crystal reports nog nooit gebruikt. Maar volgens mij moet je dan programmatisch tekstvelden toevoegen aan je report (zoveel velden als artikels). En dan gewoon die velden opvullen met je artikels. Ik vermoed dat je geen array kan doorgeven en dat hij dan zelf alles gaat uitzoeken. Volgens mij moet je dan - zoals je zegt - waarschijnlijk een lus fixen die dan die veldjes (die je eerst hebt aangemaakt) 1 voor 1 invult.

Misschien dat je op MSN meer info vindt;
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa287920(VS.71).aspx

Mvg,
Dave