Volledige versie bekijken : Raw therapee fout tr.exe werkt niet meer



atlantis
12 August 2010, 13:49
Om mijn rawfoto's te ontwikkelen gebruik ik Raw Therapee. Sinds enige tijd sluit het programma altijd af met: rt.exe werkt niet meer. Het programma start normaal op, zoekt de rawfiles op en nadien krijg ik de foutmelding, zonder dat ik 0ok maar iets heb gedaan.Ik heb het programma verwijderd, gezocht naar resterende delen en die ook verwijderd. Dan opnieuw een herinstallatie, reeds 4 maal. niks helpt. wat me ok bevreemd is als je het programma opzoekt met REVO het niet in de lijst met software staat, ook niet via windows. De uinstall van het programma werkt.
foutmelding:
Product rt.exe
Probleem Werkt niet meer
Datum 12/08/2010 12:21
Status Niet gerapporteerd
Probleem met handtekening
Naam van probleemgebeurtenis: APPCRASH
Naam van de toepassing: rt.exe
Versie van toepassing: 0.0.0.0
Tijdstempel van toepassing: 4a9e8cc1
Naam van foutmodule: StackHash_58ae
Versie van foutmodule: 0.0.0.0
Tijdstempel van foutmodule: 00000000
Uitzonderingscode: c0000005
Uitzonderingsmarge: 0305a155
Versie van besturingssysteem: 6.0.6002.2.2.0.768.3
Landinstelling-id: 2067
Aanvullende informatie 1: 58ae
Aanvullende informatie 2: b8afe3563bad434aabaf57062873af6a
Aanvullende informatie 3: 37f9
Aanvullende informatie 4: 768e798ced0a42cae975c28a7f00c3c4 

iemand enig idee?? :wall:

ghost
13 August 2010, 00:40
Nadat het is verwijderd moet je ccleaner eens gebruiken , en dan doet je de schoonmaak en de register eens.

atlantis
13 August 2010, 08:16
Ccleaner is gebruikt na de verwijdering, evenals een opzoeking naar alle resterende files. Helpt niks uit. Wat me bevreemd is het foutrapport: de vermelding van 'Stackhash' deugd blijkbaar niet (wat gegoogeld maar begrijp er niet veel van maar het lijkt niet goed toch).
En nog meer: Gisteren toch ongeveer 5 uur bezig geweest met Paintshop Pro XII zonder enig probleem. En bij het afsluiten van het programma krijg ik ook een exefoutmelding. Programma terug geladen en het werkte weer.
Heb als beveiliging NOD32; Adaware pro , MAM. Alles laten scannen en niks gevonden. Online scan met Trend Micro was ook negatief.....

Voor verdere actie moetik wachten tot morgen, zit op werk tot morgenvroeg.
bedankt voor reactie

PeterN
13 August 2010, 10:10
Ik heb even wat zoeken en blijkbaar geeft de fout aan dat er gesprongen wordt naar een geheugenplaats om code uit te voeren waar geen code in het geheugen is ingeladen. De fout kan komen door verschillende dingen.
- Eerst en vooral kan het een fout in het programma zelf zijn of in het besturingssysteem waarop het werkt. De vraag is dus: heeft het ooit gewerkt op die pc met dat besturingssysteem en die configuratie. Zorg zeker dat alles geupdate is, zowel de laatse windows updates als eventueel patches of versies van het programma zelf.
- Een andere fout is dat het porgramma slecht is geïnstalleerd, maar je hebt al een paar keer terug geïnstalleerd dus dat kan je uitsluiten.
- Een Diskerror kan ook aan de basis liggen. Dus probeer het programma terug te downloaden en van dat bestand de installatie terug opnieuw te doen.
- Een minder plezante fout is malware. Door virussen of andere malware kan er extra code geïnjecteerd zijn waardoor zo'n fout voorkomt. Belangrijk is dus dat je eens een hijackthis logje laat analyseren maar dat ben je aan bezig heb ik gezien ;)
- Daarnaast kan ook andere residetiele software die draait de oorzaak zijn. Vooral virusscanners en virtuele omgevingen. Vanaf je zeker weet dat je vrij van virussen bent, dus na de analyse van het logje, kan je uw virusscanner en eventuele andere realtime bescherming (adaware,...) eens afzetten en kijken als het daar mee te maken heeft. Ook eventueel virtuele omgevingen vermijden waar je het programma in draait maar ook dingen als virtuele schijfstations waarmee je opstart.

Mocht niks helpen blijft de kans dat er een fout in het programma zelf zit maar die kan je natuurlijk niet zelf oplossen.

peenif
13 August 2010, 11:02
Er is een specifiek forum voor Raw therapee http://www.rawtherapee.com/forum/index.php

compuchrisje
15 August 2010, 00:20
Zal het even voor je op het juiste adres plaatsen ;)