Volledige versie bekijken : Windows XP Paswoord XP Home .



PAUL
15 August 2010, 09:09
Hallo,

Probleemstelling: Gistermiddag de 3 pc's hier in huis even "CC-gecleand " en register
gecontroleerd/hersteld met "Eusing Registery Cleaner".
Bij één bleek het dat hij tijdens "register herstellen" even bleef "haperen" (enkele seconden) maar verder normaal afsloot.
Te vroeg gejuicht want wanneer iets later op de dag de pc werd opgestart verscheen er
een klein rechthoekig venstertje " Windows XP Home wordt opgestart (iets in die aard)"
na x aantal seconden word dat verwisseld voor een venster waar een gebruikersnaam in staat en er een paswoord word gevraagd.
En het vervolg kan je al raden :ik zou niet weten wat dat paswoord zou moeten zijn!!!!
Dus noppes, nada, geraak niet voorbij dat "onding"!
(Voor de goede orde: dat "inlogschermpje" verschijnt op een zwarte achtergrond nog VOOR het "Welkomstscherm van XP" te zien is.)
Er staat wel al een "gebruikersnaam" ingevuld: Dirk (pc was tot verleden jaar van een buurman die Dirk heet maar na contact met hem bevestigde hij dat hij nooit een paswoord heeft ingesteld )
Volgens mijn bescheiden mening moet het euvel te maken hebben met die "hapering" tijdens de registercleaning?
Hoe is dat te fixen?
Mogelijk dat ik via "Veilige Modus met opdrachtprompt" in het register kan komen maar ga daar maar eens zoeken in die hoop?
Al wat progjes van het net pogen te proberen maar daar geraak ik niet wijs uit!
O.a: OPH-crack XP Live cd maar verder dan een opstart in linuxomgeving weet ik niet hoe ik daar verder moet mee omgaan!

Mvg,
Paul Siemons

g_man
15 August 2010, 13:24
Ik heb hier dit (http://www.minatica.be/downloads/669-Offline-NT-Password-amp-Registry-Editor) krachtig tooltje geupt... Het is een krachtige tool maar ... use it with care :) ;)

Krikkie
15 August 2010, 19:24
Je kan ook proberen op te starten in "veilige modus", aanloggen als "administrator" en aldaar de paswoorden aanpassen.
Indien er geen paswoord staat op je administrator-login moet dit via deze weg lukken.

PAUL
29 August 2010, 19:03
Bedankt collega's voor de aangeboden hulp ; heb met uw richtlijnen wat proberen op te lossen maar kwam er niet uit.
Heb dan XP terug "vers" geïnstalleerd.

Mvg,
Paul Siemons

Baloeke
29 August 2010, 20:14
Jammer dat het niet goed lukte met die tips. Omdat je, je XP terug hebt geïnstallleerd hoef deze vraag niet open te blijven. Deze gaat dus op slot.