Volledige versie bekijken : Hotmail veranderen



telerke
15 August 2010, 19:58
Hoe ik het paswoord kan wijzigen weet ik. Maar nu wil ik mijn hotmail wijzigen, maar hoe?
Of moet ik een nieuw account maken voor een ander hotmail.
Kan het soms ook zijn dat je een hotmail lange tijd niet meer gebruikt dat dit dan ongedaan wordt gemaakt?

Jelle
15 August 2010, 20:56
Hoe ik het paswoord kan wijzigen weet ik. Maar nu wil ik mijn hotmail wijzigen, maar hoe?
Of moet ik een nieuw account maken voor een ander hotmail.

Je bedoelt het e-mailadres zelf dus? Dat wat voor de @hotmail.com komt?
Dat kan je niet zomaar wijzigen. Daarvoor moet je een nieuwe account aanmaken.

Je kan in de opties wel je naam wijzigen die als afzender bij alle mails verschijnt. Maar dat is dus niet het adres zelf.


Kan het soms ook zijn dat je een hotmail lange tijd niet meer gebruikt dat dit dan ongedaan wordt gemaakt?

Als je een bepaalde tijd niet meer inlogt (120 dagen dacht ik?), dan wordt je account inactief. Dan worden al je mails verwijderd en na nog een tijdje niet inloggen (30 dagen?) wordt de account zelf verwijderd.

compuchrisje
15 August 2010, 21:28
Sorry Jelle, maar dat laatste klopt niet. Ik had een alias aangemaakt (voor de grap, weet je nog wel), maar die gebruik ik al sinds vorig jaar niet meer. Heb het net uitgetest.. het account bestaat nog en zit barstensvol spam.
Bij Gmail bestaat de mogelijkheid om mail door te sturen naar een ander mail-adres, in Hotmail blijkbaar (nog) niet, maar er is wel iets dat 'Gekoppeld ID' noemt. Ik vermoed dat je hiervoor eerst een nieuw account moet aanmaken en dan via het oude de koppeling maken. Hiermee zou je (volgens de info) vlot kunnen overschakelen van het éne account naar het andere.