Volledige versie bekijken : Lay-out niet zelfde in IE als in FF



roeba123
16 August 2010, 10:58
Hallo,

ik heb de chirosite (http://www.chirowingene.be) nu online gezet maar in IE8 toont hij bepaalde dingen niet zoals hij zou moeten. Ik heb de site altijd getest in FF om te kijken of hij er mooi uitzag..
Het heeft alleszins met mijn CSS-bestand te maken want er zijn bepaalde teksten die normaal links zouden moeten uitgelijnd staan, maar die gecentreerd staan in IE.

Ik dacht dat ik ooit eens ergens gelezen had dat er een klein scriptje bestond dat ervoor zorgt dat alles er ook mooi uitziet in IE.
Of zal ik als ik dit wil veranderen ook al mijn codes moeten aanpassen?:damn:

mvg
Roeba

Dexter
16 August 2010, 11:40
Nee waarschijnlijk zijn er gewoon een paar lijntjes CSS die anders reageren in IE dan in FF.
Je kan ofterwel je fouten opzoeken of je kan een extra .css bestand aanmaken voor IE, waar je bepaalde waarden veranderd.
Dit kan je doen door in je <head></head> dit toe te voegen:


<!--[if IE 8]>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="je nieuwe css-bestand voor IE" />
<![endif]-->


Dexter

roeba123
16 August 2010, 13:22
Oh super bedankt!:good:

Ik dacht al dat ik alles ging moeten omvormen zodat IE het ook perfect zou kunnen tonen.
Maar het is al opgelost door jouw oplossing!

Bedankt Dexter!;)

kurt0015
16 August 2010, 15:04
Houd er rekening mee dat bijna elke IE browser dingen iets ofwat anders gaat opvatten. Al deze browsers controleren is vaak een hel. Gelukkig bestaat er daarvoor een handige website die je voorziet van enkele screenshots. Zo kan je toch even kijken in hoeveel browsers het er goed uitziet en waar je misschien nog moet aan werken.

http://browsershots.org/

Maar indien je website werkt in firefox, safari, chrome of dergelijke browsers zou je de rest niet meer echt specifiek moeten testen maar je zal wel altijd IE moeten testen. Natuurlijk is het beter je website eens in elke browser uit te testen je weet immers nooit. Maar indien je er weinig tijd voor hebt is vaker 1 moderne browser voldoende met uitzondering van IE.

roeba123
16 August 2010, 16:29
'k heb ook meteen even de meeste browsers nagekeken op de site de je me gaf en het ziet er allemaal redelijk goed uit!
Heel erg bedankt!