Volledige versie bekijken : installeren Windows 7 -> geen internetverbinding en geluid



dmmaika
16 August 2010, 20:38
Na het installeren van Windows 7 (vroeger Windows XP) krijg ik de melding dat de stuurprogramma's voor mijn internetverbinding en geluid niet aanwezig zijn.
Ik heb geen enkele gegevens meer van mijn pc zodat ik de stuurprogramma's niet kan downloaden. Het is trouwens ook de eerste keer dat ik dit doe.
Mijn laptop beschikte over een draadloze netwerkkaart.
Laptop Medion (Aldi) - nog nooit geen problemen gehad.
Ik denk dat hij 4 jaar oud is.

Kan er mij iemand helpen.
Bedankt

dmmaika
16 August 2010, 20:54
stuurprogramma netwerkadapter (ehernetcontroller) code28

roeba123
16 August 2010, 20:56
Ga eens naar de medionsite (http://www.medion.com/be/).
Klik op "Service en ondersteuning" in het menu.
Klik nu in deze pagina op "Stuurprogramma's en updates".

Hier zal je je modelnummer van je laptop moeten ingeven (dat kun je normaal vinden op de onderkant van je laptop).
Eenmaal je dat nummer hebt ingegeven klik je op "zoeken" en hupsa de stuurprogramma's voor jouw zullen gevonden worden.

Zoek dan gewoon de juiste stuurprogramma's (die voor de draadloze netwerkkaart zal je nodig hebben en de geluiddriver)!
Normaal gezien zal erbij staan dat deze enkel compatibel zijn met windows vista en niet meer met windows 7, maar zo goed als altijd werken die drivers toch op windows 7.

Als je die stuurprogramma's hebt gedownload, dan hoef je ze enkel nog te installeren en dan zou alles weer moeten werken!

mvg
Roeba