Volledige versie bekijken : Klachten over TELENET



demro
17 August 2010, 18:29
Beste,
Ik heb een klacht tegenover Telenet,
1) we kunnen hen niet bereiken via é-mail wel telefonisch maar dan ben ik terug de pineut, want het is terug op mijn kosten, en wat ze als antwoord geven trekt op niets ik heb het hen via de telefoon reeds verschillende keren gezegd dat ik niet tevreden ben van de vaste Telefoon, eerst werkt deze niet, meer dan 14 dagen moeten wachten op herstelling en dan nog eens zo duur komt van Ronse 10 kilometer van mij huis 75 € vervoer onkosten!? plus mijn 3 telefoons waar ik iedere keer voor zo een 15 minuten aan zat want ze moesten toevallig iedere keer testen doen!
Nu met het doorschakelen van de telefoon juist zelfde, het werkt niet meer, ik heb daar voor tot drie maal toe gebeld met de vaste telefoon drie keer de hele riemram meemaken dan te horen krijgen dat ze de lijn eventjes zullen testen en na een 30 tal sec. werd ik er telken keren uitgesmeten
ik heb dan met mijn GSM geprobeerd en dat lukte dan wel, wat mij terug een bom geld gekost heeft, begrijp je het plaatje, zo profiteren ze van de mensen, dat is iedere keer kassakassa,.
Toen ik het probleem uitlegde kon deze na de nodige tijd en testen er niets aan doen, ik moest dan iedere keer naar hen bellen en deze zou dat dan in werking stellen ( goed gezien van hen) terug iedere keer gans die riem ram doorlopen en terug kassakassa voor hen, toen ik zei dat ik die dienst terug wil afzeggen dat ik niet van plan ben iedere keer heel die riemram te doorlopen moest ik nog wat wachten hij zou een extentdet dienst inschakelen, en toen was het ineens wel in orde er was iets die achter zijn (ik weet niet wat) mijn dienst blokkeerde dus ik kon mijn telefoon niet doorschakelen dat was dan wel ineens opgelost zo zie je maar dat ze de mensen beduvelen en aan het lijntje houden alleen maar om ons op kosten te jagen wie zeg er dat ze niet mij dienst uitgeschakeld hebben want waarom werkte die ineens niet meer!?
Ze kunnen er zo willekeurig enkele abonnees uithalen , (u vind dit misschien wat ver gezocht of belachelijke maar ik niet) ze moeten winst maken vergeet niet, en ik kan het weten want ik ben een belegger dus ik zoek ook bedrijven op die winst kan tonen
en andere laat ik vallen dus voor winsten te maken zou men soms veel doen, bewijs het maar eens.

Dus mijn klachten zijn slechte dienst verlening en hun online hulp trekt op niets plus het feit dat men verplicht is om te bellen om hulp te krijgen dus kassakassa voor hen waarom zouden ze moeten veranderen of zich haasten!?
Probeer maar eens een klacht in te dienen via é-mail ! maar u inschrijven om een dienst te starten kan wel via é-mail raar hé!?

Mvg.
Demro;)

Baloeke
17 August 2010, 21:41
Ik ben al jaren klant bij Telenet en heb nog nooit problemen gehad met de klantendienst. Als je met je GSM belt naar de klantendienst, kan het inderdaad zijn dat de kosten voor zulk(e) gesprek(ken) kan (kunnen) oplopen. Maar de klantendienst van Telenet is ook bereikbaar via een gratis nr. zeker als je gebruik maakt van je GSM. Het nummer is 0800 66 088.

salmax
17 August 2010, 23:39
hoor ook regelmatig telenet klachten van mensen over de service van verder helpen
gelukkig is er nog belgacom en minatica waar ze wel goed helpen

:)

compuchrisje
17 August 2010, 23:56
't Zijn vooral periodieke opstoten denk ik eerder. Bij Belgacom hebben we nooit echt klachten gehad, of ze werden redelijk snel behandeld. Bij het huidige Telenet idem, alleen is er een verschil tussen de helpdesks en de fieldwerkers. Vooral die laatsten maken de zaak weer goed. Wat aan die telefoons hangt, weet weinig of niks van wat er bij de mensen thuis gebeurt of moet gedaan worden.
Bedenk ook dat beide providers met onderaannemers werken, vooral trukenwerk, maar dat brengt ook de hele werking een beetje in onevenwicht. Wat de éne belooft, kan de andere daarom niet waarmaken.
't Is allemaal relatief, want bij andere providers zijn er weer andere zaken die niet deugen, er zijn er zelfs die wel héél snel zorgen voor de aanleg van een verbinding of netwerk, maar waar je voor de rest zelf je plan mag trekken.

PeterN
18 August 2010, 00:23
Speciaal voor mensen die niet gehoord worden is er een vzw met site en forum (ik dacht dat het enkel voor telenet was maar zie nu ook andere providers er staan :p). Je kan deze hier (http://www.tik.be/klachten_0) vinden.
Nu in alle eerlijkheid heb ik van geen één provider al veel goeds gehoord als het om klantendienst of hulp gaat bij problemen. Het zal ook te maken hebben dat mensen al vlugger hun ongenoegen willen spuien dan komen vertellen hoe goed iets was. Maar het wil ook iets zeggen over de behulpzaamheid van deze diensten. Blijkbaar slagen ze er niet in om regelingen te treffen waarin de klant zich kan vinden en ze zijn algemeen 'slecht gevoel' kunnen ombuigen naar een tevreden en geholpen klant.

demro
18 August 2010, 08:33
allemaal goed en wel maar heeft eens meer dan 14 dagen zonder telefoon gezeten?
gelukkig had ik mijn GSM nog, maar dit duurde zo lang omdat ze eerst een extendet test wilden doen (telenet?) en als het dan niet lukte zouden ze iemand sturen , het heeft eerst een week geduurd eer ze die test hebben uit gevoerd en daar naa heeft het terug meer dan een week geduurd vooraleer die mens kon komen, maar ik heb wel nog enkele keren moet bellen dus kassa kassa voor hen ik had gevraagd mijn telefoons door te sturen naar mijn gsm, maar dat was niet altijd zo toen ik er naar belde en hen dit vroeg wisten ze van niets of er moest een of andere test geweest zijn waardoor deze oproep doorschakeling moet uitgezet geweest zijn enz. enz.
Het zelfde met mijn oproep doorschakeling waarvoor ik betaal deze was ineens ook uitgeschakeld ( weten ze ook niet hoe dit komt) het spookt daar zeker!? maar ik zit met de shit en dan nog met die leugens afkomen dat ik hen iedere keer zou moeten opbellen en hans die riemram te moet doorlopen van duw nr. 1 en dan 2 enz.
vind ge dat normaal?
Toen ik zei dat ik die dienst wilde anuleren kon het opeens wel na een minut of 5 wachten want hij moest een of andere dienst bereiken toen was het wel opgelost!?
vind je dit dan normaal? ik niet hoor, sorry hoor

Milo
18 August 2010, 14:03
Demro,

Ik zelf ben ooit ook op Servicedesk'en begonnen...
In elk CallCentre of Service / Helpdesk word er gewerkt met een ticketing systeem.
Als er een klant belt is de agent VERPLICHT om hier een ticket van op te maken met inbegrip van de klachten en problemen van de klant + alle gedane acties van zijn/haar kant.
Als persoon ben je het beste van aan de agent te vragen wat het ticketnummer voor de zaak is.
Ook schrijf je best de naam van de persoon op.
Zo kan je achteraf telkens refereren naar het desbetreffende gesprek met persoon X waarvan het ticketnummer Xxxxxxx is...
Vinden ze dan niks meer terug dan bewijst dat de persoon die je aan de lijn hebt gehad u zever probeerde wijs te maken en ga je verder.
Dit heeft bij mij al veel onnodige miserie gespaard.
Btw, ikzelf woon nu te Ronse .... ik zag dat dit werd vermeld in je eerste Post... Wie weet zijn we elkaar al eens voorbij gelopen...

Ik hoop dat ik je ergens een tip heb kunnen geven :)

demro
18 August 2010, 15:00
Beste ,
bedankt voor uw comment maar ik wou het toch maar even de ruimte inschieten, ne mens moet toch eens zijn negatieve energie ergens kwijt dus internet is er goed voor en ik ben het kwijt, want ik had er toch niet zo heel veel van verwacht hoor, maar wie weet, het kan altijd mensen bereikt hebben die hier nu ook iets van opgestoken hebben, en ik ben mijn frustratie kwijt :)
Ronse Kluisbergen ligt inderdaad niet ver van elkaar :)

Milo
18 August 2010, 15:22
Kluisbergen :)
De helft van mijn familie woont daar ....
Zelf ben ik opgegroeid in het schildersdorpke Kwaremont..... mooie streek en veel beter, rustiger dan Tha RonX.

Idd je kon je frustratie uiten... Echter vraag een ticketnummer en noteer de naam in het vervolg .... wedden dat je dan minder frustraties krijgen zal ?

Grtz

demro
19 August 2010, 09:27
Hahaha zal ik nu zeker doen ;) en door uw frustraties in het forum te werpen zie je dat het steeds wat opbrengt, men is nooit te oud om bij te leren (als men wilt natuurlijk) dus in het vervolg zal ik zeker de ticketnr. opvragen plus de naam, of misschien beter eerst naar u bellen/mailen?
Mvg.
Demro :)