Volledige versie bekijken : Dns.be



g0rn
17 August 2010, 19:33
Hoi,

Ik heb een domeinnaam geregistreerd en als ik kijk via dns.be zie ik al mijn gegevens staan en die zie ik niet zo graag staan! Kan ik die laten verwijderen of niet? Of kan ik dat via mijn webhost doen of laten doen?

Bedankt

Jelle
18 August 2010, 15:48
Staan al je gegevens erop? Normaal zou dat alleen je taal en e-mailadres mogen zijn als je een particulier bent. Bij bedrijven en organisaties wordt wel nog het volledige adres, telefoonnummer enzo vermeld.

Minder dan dat kan niet bij het licentienemer veld. Misschien heb je ook al je gegevens bij het "onsite contactpersoon" veld vermeld, wat wel volledig zichtbaar is. Dat kan je dan terug (laten) wissen.


Sedert 1 maart 2008 heeft DNS BE de privacy van de particuliere domeinnaamhouder bijkomend versterkt en zal bij een opzoeking via de WHOIS-zoekfunctie enkel nog het e-mailadres en de gekozen taal voor het regelen van geschillen van de domeinnaamhouder worden getoond.

Voor domeinnamen van bedrijven en organisaties kan via de WHOIS-zoekfunctie nog steeds de naam van de organisatie en de contactpersoon, het adres, het telefoon – en faxnummer, het e-mailadres en de gekozen taal voor het regelen van geschillen opgevraagd worden.
Bron: http://www.dns.be/nl/home.php?n=47.001

g0rn
19 August 2010, 18:44
Ja heb wel vermeld dat het een organisatie is ...
Heb een email gezonden naar men webhosting en die kunnen dat niet veranderen.
Dan maar zo laten eh.