Volledige versie bekijken : Zoek Alternatief voor Magix Fotos op CD/DVD



Pedro
21 August 2010, 12:57
Hallo,
Ik heb sinds kort een nieuwe laptop met Windows7. Op mijn vorige (met Windows XP) stond Magix Fotos en Video op CD/DVD. Deze versie draait niet op Win7. Ik zoek een alternatief programma (liefst gratis) om fotos in een presentatie te monteren zoals een diareeks, er muziek en/of commentaar bij te zetten en dan te branden op DVD om ze achteraf te bekijken op TV.
Kan iemand me iets suggereren?
Merty dank bij voorbaat.
Pedro

Baloeke
21 August 2010, 13:28
De versie 9 is toch compatibel met Windows 7 http://www.magix.com/nl/fotos-op-cd-dvd/deluxe/nieuw-compatibel-met-windowsr-7/
Misschien kan videospin (http://www.minatica.be/downloads/626-VideoSpin) als alternatief gebruikt worden.

Pedro
21 August 2010, 13:41
Dank je Baloeke, mijn versie Magix was de 5... vandaar geen uitzicht om te gebruiken in win7.
Ga in elk geval jouw voorstel Videospin eens uitproberen.

peenif
21 August 2010, 15:40
Zou het kunnen dat ViewNX2 - de gratis software van Nikon - iets is voor jou? Is splinternieuw en laat je ook toe je afbeeldingen te bewerken op kwalitatief hoogstaande manier, ook video's genomen met de camera, muziek en tekst toevoegen etc. en is nu bij alle Nikon toestellen, hoe duur ook, onderdeel van het pakket.

Pedro
25 August 2010, 09:59
Ga het ook eens rustig bekijken. Bedankt!

Pedro
30 August 2010, 13:47
@Baloeke: Ik heb Videospin uitgetest en ik kan er goed mee werken. Heb een reeks foto's bewerkt met titels, overgangen en voorzien van muziek. Ik heb het project opgeslagen in jmpg2. Nu is mijn vraag: welke extentie is de best geschikte om er een DVD van te branden die op een flatscreen-TV kan afgespeeld worden mbv een DVD-player? (maximale kwaliteit!)

jogo46
30 August 2010, 14:29
Picasa 3 biedt ook een aantal mogelijkheden

Baloeke
30 August 2010, 23:11
@Baloeke: Ik heb Videospin uitgetest en ik kan er goed mee werken. Heb een reeks foto's bewerkt met titels, overgangen en voorzien van muziek. Ik heb het project opgeslagen in jmpg2. Nu is mijn vraag: welke extentie is de best geschikte om er een DVD van te branden die op een flatscreen-TV kan afgespeeld worden mbv een DVD-player? (maximale kwaliteit!)

Het is zeer lang geleden dat ik nog met Videospin heb bezig geweest. Het programma staat trouwens niet meer op mijn computer.
In de link, dat ik je gegeven heb voor de download (post 2) kan je een link vinden naar de handleiding (http://www.videospin.com/du/help.asp). In het laatste onderdeel staat daar "Uw film maken" Er zijn verschillende uitvoerbestanden mogelijk. Welke nu de beste is kan ik helaas niet zeggen. Hiervoor zou je zelf eens moeten zoeken. Ik raad je aan om een uitvoerbestand op te slaan op een herschrijfbare DVD. Moest de kwaliteit niet goed zijn, kan je de DVD gewoon wissen.

Fakke_Berto
3 September 2010, 20:23
Mjpeg2 is geschikt voor full hd. Als je over de mogelijkheid beschikt om je montage in die resolutie af te spelen, doe het dan. Heeft je TV een USB-slot, probeer dan je montage af te spelen vanaf een USB-stick. Blue-ray is ook een oplossing.
Als je enkel een DVD-speler hebt kan je niet anders dan downscalen naar DV-kwaliteit of je montage opnieuw renderen naar DV. De resolutie daarvan is 720x576 (pal). Spijtig want dan gaat er een heel stuk van je kwaliteit verloren.
Je kan met oa Nero of een ander dvd-authoring programma je dvd branden.

Pedro
4 September 2010, 13:24
Ik overweeg om toch maar weer naar Magix Photo op CD&DVD te gaan. Ik was dat programma gewoon en zoveel armer zullen we er niet van worden. Allemaal bedankt!

peenif
4 September 2010, 14:33
Mooi besluit hoor Pedro - kan dicht nu.