Volledige versie bekijken : firefox opstarten duurt lang



wta70
25 August 2010, 15:05
Hallo,

Sinds een paar dagen duurt het enorm lang eer firefox opstart.
Ook is er veel 'activiteit' van de PC terwijl alleen firefox draait
Bij taakbeheer staat het volgende:
explorer.com 189.828kb
firefox.exe: 177.800kB
plugin-container 38.328 kB
msimn.exe: 25.468kB
PSANHost.exe: 16.500kB
beid35gui.exe: 14.000kB

De rest is allemaal veel minder.

Ook is het zo dat, telkens ik de PC afsluit, er een pop-up komt dat er een fout opgetreden is in explorer.exe.

Iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Alvast bedankt,

Wim

PeterN
25 August 2010, 21:42
Ik zou eens een hijackthis logje hier (http://www.minatica.be/forums/46-HijackThis) plaatsen voor nazicht als je niet zeker bent dat er geen malware (virussen) aanwezig zijn.
-PSANHost is normaal je Panda Cloud antivirus.
-beid35gui is het programma van je elektronische identiteitskaart dat residentieel draait. Dat kan je normaal rechts onder in de taakbalk door rechtsklik op het ikoontje, dan opties, zo configureren dat het niet telkens opstart.
-plugin-container is een onderdeel van je firefox. Vanaf firefox 3.6.4 worden alle plugins van Adobe Flash, Apple Quicktime of Microsoft Silverlight apart gezet in deze container zodat ze niet meer in de hoofd browser zitten. Slaat één van die dingen paraplu zal het nu firefox niet meer doen crashen.

Belangrijker mss is ook het aantal processen dat draait op te geven en natuurlijk je besturingssysteem en wat processor. Kijk je processor load ook eens na. Een hijackthis logje zou ik zowiezo doen dan weet je al dat alles clean is;)

wta70
26 August 2010, 07:52
Alvast bedankt voor de hulp. logje is geplaatst http://www.minatica.be/threads/70741-Mijn-hjt-log?p=528731#post528731

Ook is het zo dat er in firefox zomaar een extratabblad opent....
en de taakbalk onderaan verandert van kleur
onlangs heb ik explorer.exe afgesloten met taakbeheer. Zou dit er iets te maken hebben?

Hier meer specificaties over mijn systeem.



Computer:
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
OS Service Pack Service Pack 2
Internet Explorer 6.0.2900.2180

Moederbord:
CPU Type Unknown, 2200 MHz (11 x 200)
Moederbordnaam Onbekend
Moederbord Chipset nVIDIA nForce3-S, AMD Hammer
Systeemgeheugen 1024 MB (DDR SDRAM)


[ Processoren / AMD Athlon(tm) 64 Processor 3200+ ]

Processoreigenschappen:
Fabrikant AMD
Versie AMD Athlon(tm) 64 Processor 3200+
Externe Kloksnelheid 200 Mhz
Maximale Kloksnelheid 3000 Mhz
Actuele Kloksnelheid 2200 Mhz
Type Central Processor

PeterN
26 August 2010, 09:05
Best eerst het logje afwachten. Ik zie wel al dat je maar service pack 2 hebt van XP. Je zal dus moeten gaan updaten naar sp3, maar volg maar eerst de raad van de spyware slayers ;)

peenif
26 August 2010, 09:20
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition Service Pack 2 Internet Explorer 6.0.2900.2180

Je hinkt hopeloos achter wat updates betreft - Service Pack 2 geniet geen ondersteuning meer van Microsoft (sedert 13 juli 2010) en Internet Explorer 6.0 is zowat de meest onveilige bestaande browser. Ik kan enkel aanraden, eens je zeker bent dat er geen malware op uw systeen aanwezig is, dit toch zeker bij te werken.

Edit: we waren dit hier blijkbaar tesamen aan het bekijken - is hetzelfde als PeterN maar met andere woorden.

wta70
26 August 2010, 19:02
... Internet Explorer 6.0 is zowat de meest onveilige bestaande browser. Ik kan enkel aanraden, eens je zeker bent dat er geen malware op uw systeen aanwezig is, dit toch zeker bij te werken.



Weet 't, maar deze wordt zelden gebruikt op mijn PC

Wim

anatool
13 September 2010, 21:55
hoikes waarde landgenoten...zo hier ben ik dan met mijn eerste vraagske:ik heb dit hierboven net gelezen.
ja,ik gebruik ook sedert een maand of zes "firefox",enja firefox start ook niet zo snel op...ik zie als ik firefox opstart dat hij moet wachten op google.be(belgië dus),ik vraag mij af waarom ik nou google.be erbij krijg,ik heb nochtans dit niet als startpagina...google everywhere geloof ik,grrrrrrrrrrrrr.
liefst zou ik afgeraken van die internet explorer,maarja hé...da gaat niet hé :-( , tja ik vraag mij af hoe ik van dit probleem kan afgeraken,als firefox steeds moet wachten op google.be?