Volledige versie bekijken : Kan geen mail ontvangen met Thunderbird



Silverwing
27 August 2010, 19:03
Ik heb de nieuwste versie van thunderbird geïnstalleerd (3.1.2)en heb alles ingesteld maar kan geen mail ontvangen.versturen is geen probleem
Heb me al suf gezocht op Google en de mogelijke tips uitgeprobeerd zonder resultaat.
Wat ik geprobeerd heb:het volledige e mail adres in geven bij naam de servers handmatig ingesteld als volgt:bij servernaam in.telenet.be en bij uitgaande uit.telenet.be.
Steeeds krijg ik de fout:Verzending van wachtwoord is niet gelukt. Mailserver in.telenet.be antwoordde: Not allowed
Hoe kan ik dit oplossen?

berger
27 August 2010, 20:48
Ik heb dezelfde versie en heb er geen problemen mee. Heb je de instellingen manueel gedaan of zijn ze automatisch overgenomen van een vroegere versie van Thunderbird of van een ander mailprogramma? Je hebt toch het wachtwoord van uw provider ingesteld?

compuchrisje
27 August 2010, 22:00
Ik heb dezelfde hoofdbrekens gehad bij het instellen van Thunderbird en ben uiteindelijk tot de slotsom gekomen dat het niet de naam van de diverse accounts is die van belang is, maar wél je gebruikersnaam die je van Telenet hebt gekregen. Dus dat ding met u123456 of v654321 telkens met @ telenet.be erachter natuurlijk én je wachtwoord dat je van Telenet hebt. De aliassen mag je toevoegen zoveel je wenst, maar deze accountnaam moet je er ook telkens voor gebruiken.
Voor Gmail en hotmail gaat alles automatisch, dus daar zal je geen problemen mee hebben (hoop ik).

Silverwing
28 August 2010, 09:48
Heb nu zowel bij inkomende als uitgaande server de accountnaam veranderd,en het werkte nog niet.
Dan de accountnaam zonder het achtervoegsel@telenet.be.
Heb dan thunderbird afgesloten en terug geopend.Toen kwam er een kader waar ik nogmaals mijn wachtwoord moest ingeven.Hier een vinje geplaatst dat wachtwoordbeheer dit moet onthouden en het werkte!
Conclusie, steeds afsluiten na een verandering in de gegevens, anders werk het niet.

compuchrisje
29 August 2010, 16:13
Soms is de oplossing té voor de hand liggend :wall:
Thunderbird geeft wel info, ook bij Telenet kan je een uitleg vinden, maar ook daar leken klanten er problemen mee te hebben. Thunderbird zal zijn handleiding dus ietsje duidelijker moeten maken.
Bedankt Silverwing (y)