Volledige versie bekijken : Kiezen tussen 3 Laptops



italianboy
28 August 2010, 18:17
Ik ken er niet zoveel van dus zou iemand me kunnen helpen om te kiezen?

HP DV7-4060 (899euro)

Intel Core i5-450M
4GB DDR3 RAM
500GB HDD
Fingerprint
17,3" LCD LED Display
ATI Mobility Radeon HD 5470-graphics 512MB

TOSHIBA L670-137 (849euro)

Intel Cpre i5-450M
6GB DDR3 RAM
500GB HDD
17,3" LCD LED Display
ATI Mobility Radeon HD 5650-graphics 1GB

Notebook Pavilion dv6-2150sb (799euro)

Intel Cpre i5-430M
6GB DDR3 RAM
500GB HDD
15,6" LED HD
Nvidia GeForce G 105M 512MB

Alvast Bedankt

ItalianBoy

g_man
28 August 2010, 18:57
de 2de

italianboy
28 August 2010, 19:26
de 2de
kan je ook zeggen waarom aub ?

carl
28 August 2010, 21:54
Betere specs voor lagere prijs :)
Denk eraan dat 17 inch niet heel erg draagbaar is en een kortere batterijduur heeft. Als games/grafische toepassingen geen verschil uitmaken en je wil wat mobieler zijn kan je ook voor optie 3 kiezen.

italianboy
28 August 2010, 22:18
Betere specs voor lagere prijs :)
Denk eraan dat 17 inch niet heel erg draagbaar is en een kortere batterijduur heeft. Als games/grafische toepassingen geen verschil uitmaken en je wil wat mobieler zijn kan je ook voor optie 3 kiezen.

Vraagje : Ik weet dat de processor belangrijk is, dus kzal zeker een i3 of i5 nemen, maar videokaart maakt da echt zoveel uit ? Ik speel geen games ofzo op pc, gewoon veel film,muziek,programmas en op internet enz

PeterN
28 August 2010, 23:28
Ook voor film maakt het uit. Alle grafische kaarten hebben hardware acceleratie waarvan gebruikt gemaakt wordt bij het afspelen zodat de processor wordt ontlast. Daarbij Toshiba is zeker geen slecht merk, integendeel;) De grafische kaart is beter en heeft ook nog meer geheugen. Ook het gewone geheugen is 6GB en hij is goedkoper dan de HP. Ik zou ook de Toshiba nemen dan ;)

italianboy
31 August 2010, 13:21
en is 17,3 inch niet te groot ?

PeterN
31 August 2010, 16:33
Dat is idd groot en verbruikt meer zoals Carl zegt. Maar alles hangt af wat je juist wil doen met de laptop. Moet hij iedere dag ap en af naar school en op school enkel MS word kunnen en surfen, terwijl je thuis de zwaardere games wilt spelen, dan zal je compromis moeten sluiten.
Is het enkel voor school voor ms word en surfen, kan je beter een netbook nemen: klein schermpje van 12 inch, sterk genoeg om te surfen, kost de helft en veel draagbaarder. Maar het zwaardere werk en zeker games kan je dan vergeten.
Is het enkel voor thuis en zwaardere games te spelen en daarna gewoon op te bergen zodat de living niet ontsiert wordt is een 17 inch geen probleem. Ook dat de batterij sneller leeg is, is dan geen probleem.

Xpert
31 August 2010, 19:42
Ik zou voor HP kiezen.

Ik ben dan ook grote fanaat, kwaliteit betaal je en ik heb nog nooit problemen had met HP.
Ook hun support is goed, tot zeer goed zelfs.

Als ik ook computers/laptops binnen krijg die stuk zijn en gerepareerd moeten worden dan zit daar vaak acer en Toshiba bij.
Vooral Acer dan.

Hp heb ik bijna nog nooit moeten zware dingen aan veranderen ofzo.
Ook is er genoeg koeling voorzien altijd en denken ze goed na over de bouw van hun computer/laptop.

Bij een nieuwe installatie heb je ook bij Toshiba altijd veel nutteloze programma's op je computer er bij staan die je niet gebruikt en plaats in beslag neemt. Hp doet dit niet.

Ook de technische specificaties van deze HP zijn zeer goed. Ik zou deze kiezen.

Grafische kaart is voor u meer dan sterk genoeg, je speelt toch geen games.

Xpert

italianboy
31 August 2010, 20:48
Ik zou voor HP kiezen.

Ik ben dan ook grote fanaat, kwaliteit betaal je en ik heb nog nooit problemen had met HP.
Ook hun support is goed, tot zeer goed zelfs.

Als ik ook computers/laptops binnen krijg die stuk zijn en gerepareerd moeten worden dan zit daar vaak acer en Toshiba bij.
Vooral Acer dan.

Hp heb ik bijna nog nooit moeten zware dingen aan veranderen ofzo.
Ook is er genoeg koeling voorzien altijd en denken ze goed na over de bouw van hun computer/laptop.

Bij een nieuwe installatie heb je ook bij Toshiba altijd veel nutteloze programma's op je computer er bij staan die je niet gebruikt en plaats in beslag neemt. Hp doet dit niet.

Ook de technische specificaties van deze HP zijn zeer goed. Ik zou deze kiezen.

Grafische kaart is voor u meer dan sterk genoeg, je speelt toch geen games.

Xpert

Mja, de Toshiba is qua specs toch beter dan de HP's hé voor de prijs dan.
En ik heb en gebruik nu ook een HP (al 3jaar) en kheb ni echt veel te klagen behalve dat er te weinig ram geheugen in zat bij aankoop, en die programmas kan je gewoon verwijderen.. dus dat is ni echt een probleem.

raad je die toshiba nog altijd af ? :/

Bougey
3 September 2010, 11:58
Ik heb de HP pavilion dv6 die jij omschrijft en ik ben er erg tevreden over.
De reden dat mijn keuze uitging naar die HP was dat deze perfect draagbaar is.
Ik heb niet alle miserie van zowel een Netbook als een grotere laptop te hebben en 15,6 inch kan nog net in een rugzak
(heb er één van Dakine gekocht en laptop past perfect).
Als je 2 inch groter gaat wordt het al erg moeilijk om nog rugzakken te vinden die een apart laptopvak hebben voor deze grootte.

Ik denk dat dit ook persoonlijke voorkeur is maar als ik mijzelf een laptop koop dan fungeert deze echt als mobiel computerstation.
Als ik betere prestaties wil verkies ik nog altijd een gewone vaste computer (die heb ik hier dan thuis staan voor in het weekend) maar sinds ik die HP pavilion heb gebruik ik mijn vaste computer nog zelden.
Voor mij was de schermgrootte dus het grootste selectiecriterium en het valt mij nu op hoe vaak ik mijn laptop overal naartoe neem.

Als je echt prestatiegericht wilt kiezen neem je beter de Toshiba (2e optie) volgens mij,
maar als ik zo zie waarvoor je hem gaat gebruiken denk ik dat we zo ongeveer hetzelfde gebruikersprofiel hebben en dan beantwoordt de dv6 wel aan al je behoeftes.

Succes met het maken van je keuze, ik hoop dat je hier iets aan had ;) .

italianboy
9 September 2010, 17:27
ja kben hier zeker iets mee :D

en wat vind je van de Nvidia GeForce G 105M 512MB ?

carl
9 September 2010, 18:07
http://www.notebookcheck.nl/NVIDIA-GeForce-G-105M.17610.0.html

Is een low end chip dus.
En kwestie van merk, iedereen zal wel een of ander verhaal hebben in de aard van 'mijne nonkel had ooit is ...' ;) (niets slecht mee bedoeld, dit is gewoon een feit). In de meeste gevallen geldt ook wel degelijk dat je krijgt waarvoor je betaalt. Goedkopere merken bieden dan ook vaker lagere kwaliteit, onderdelen van onbekende merken, ...
Ik lees op vele plaatsen toch dat toshiba degelijk materiaal is tegen een scherpe prijs. HP is zo een beetje mixed case, er zijn er die er vol lof over spreken maar persoonlijke ondervinding is dat de bouwkwaliteit van gebruikers toestellen stukken minder is.

Merken die qua bouwkwaliteit vaak tot de beste gerekend worden zijn lenovo/IBM en apple, en in iets mindere mate asus.