Volledige versie bekijken : Herindeling partities niet meer correct



Alviarin
29 August 2010, 10:14
Hi allen,

Ik heb mijn partities van mijn harde schijven heringedeeld. Sommige partities werden nauwelijks gebruikt, terwijl andere overvol dreigden te geraken.

Ik gebruikte Acronis Disk Director Home 11, maar nu blijkt dat sommige partities weigeren het nieuwe volume aan GB aan te nemen (vergroot of verkleind). In het beste geval geeft hij in dit programma en Windows Schijfbeheer het nieuwe grotere volume aan voor een bepaalde partitie, maar als ik dan na diverse herstarts kijk in Windows verkenner staat nog steeds het oorspronkelijke volume...

Als ik de partities via Windows Schijfbeheer wil aanpassen weigert hij gewoon.

Ik gebruik Windows XP.

Weet iemand hoe dit op te lossen (nl. dat de partities naar behoren kunnen worden vergroot of verkleind en ook zo weergegeven worden in Windows Verkenner?).

Alvast bedankt.

compuchrisje
29 August 2010, 15:55
Beste is de aan te passen partities eerst allemaal te verwijderen, zodat je maar één onbewerkte partitie overhoudt. Daarna kan je mss deze download (http://www.minatica.be/downloads/645-Paragon-Partition-Manager) eens gebruiken.
Denk er wel aan dat je alle data van die partities ergens hebt veilig gesteld, want na formatteren van de partities is daar alles weg.

Alviarin
1 September 2010, 22:43
Bedankt, heb dan maar alle data gesaved op een andere schijf en de partities opgeheven en opnieuw ingedeeld. Door het gefoefel was ik al op een partitie mijn gegevens al kwijt (allemaal rare tekens in de mappen en bestanden niet meer beschikbaar). Gelukkig was het geen erg. Met de herformattering na opheffen van de partities lukte het wel de partities naar behoren in te delen.