Volledige versie bekijken : AVG herkent MMO games als virus



MartijnVDD
30 August 2010, 15:44
Een paar dagen geleden wou ik een nieuwe MMO game proberen, maar bij het patchen meldde AVG mij dat het spel besmet was.


Threat name: Virus identified Win32/Themdia

Omdat dat spel niet lukte, besloot ik dan een spel van vroeger van onder het stof te halen, maar ook deze keer kreeg ik exact dezelfde virusmelding. Nochtans heb ik met dit spel nooit eerder problemen gehad.

Het lijkt me vrij onlogisch dat dergelijke spellen virussen bevatten aangezien ze door bedrijven met naam gemaakt zijn.

De spellen zijn respectievelijk Soul Master en MapleStory.

Ik heb trouwens al gegoogeld en een optie zou zijn om mijn virusscanner uit te schakelen, maar ik weet niet precies hoe ik dat doe en of het wel aan te raden is.

gotenks
30 August 2010, 16:49
Heb deze problemen ook gehad met de genoemde games. Ik heb de gamemap en de .exe in de lijst van AVG gezet, zodat hij deze overslaat tijdens het scannen. Hoe doe je dit?


Start AVG
Extra => Geavanceerde instellingen
Druk op het '+' teken bij Resident Shield
Voeg bij "Uitgesloten mappen" de gamemap toe
(m.a.w. de systeemmap van de game bv. C:\Program Files\SoulMaster)
Idem voor "Uitgesloten bestanden" maar kies hier voor de .exe van de game

Wanneer je dit gedaan hebt, probeer je de game(s) nog eens te starten. Moest het nog niet lukken, gewoon je PC even rebooten en dan zou het normaal moeten werken ;)

MartijnVDD
31 August 2010, 12:55
Bedankt voor de hulp!
Helaas heeft Soul Master een IP-block voor mensen uit o.a. Europa, dus kan ik nog niet spelen. =D
Weet er iemand toevallig of de Europese versie al uit is?

gotenks
31 August 2010, 21:57
Helaas is deze nog niet uit in Europa, maar bevindt zich momenteel wel in de Closed Beta ;) Je kunt een kans wagen om gekozen te worden om de closed beta te testen, dit kun je hier (http://soulmaster.gamigo.com/) doen.