Volledige versie bekijken : Geen resultaten ipconfig na formatteren computer



Bougey
1 September 2010, 20:52
Hallo iedereen,
ik ben bezig met het toekennen van een nieuw leven aan een computer die vroeger in een kantooromgeving draaide.
Het plan was dus om gewoon de volledige computer te formatteren (mits back-up) en vervolgens enkel de nodige programma's opnieuw te installeren.

De laatste keer dat ik dit probeerde (met een andere computer een paar maanden terug) vergat ik mijn drivers apart te back-up'en waardoor ik dus genoodzaakt was mijn ganse acronis terug te zetten en gewoon opnieuw te beginnen:wall:.
Nu dacht ik, dit overkomt me geen tweede keer dus heb ik met Driverbackup! 2 een back-upje genomen van mijn drivers. (Drvbk2.exe)
Ik heb de drivers opnieuw gerestored met dit programma en hij doet dit zonder het geven van foutmeldingen.

Als ik echter een internetkabel met verbinding insteek kan ik niet op internet.
Ook ipconfig geeft enkel als boodschap "Windows IP-configuratie" in de commandline...
Ik vermoed dat er dus toch iets verkeerd is gegaan bij het herstellen van mijn drivers.
Zou iemand me kunnen helpen want het is echt wel een netelig probleem?
Ander alternatief is dus opnieuw mijn volledige acronis terugzetten, beter driver back-up programma uitproberen en nog eens kijken wat het geeft, maar jullie snappen wel dat ik daar niet zoveel zin in heb.

Ik ben benieuwd voor jullie reacties,
alvast dank bij voorbaat...

PeterN
1 September 2010, 22:54
Welke windows versie? Heb je al gekeken in je hardware lijstje als de netwerkadapter er staat als 'werkt correct'?
Ga naar dos en typ 'ipconfig/all' en kopieer mss even wat er verschijnt hier. Het is vreemd als er niks komt...

kasparh
2 September 2010, 12:16
Lichten de lampjes aan je netwerkkaart op? Als dat niet het geval is, mag je er donder op zeggen dat je drivers niet geïnstalleerd zijn (en zul je dus ook fouten vinden in je apparaatbeheer bij netwerkadapters)

Bougey
2 September 2010, 14:02
Inderdaad apparaatbeheer geeft fouten op mijn Ethernetkaart.
Dus dacht ik: hé laat ik dan toch maar gewoon heel mijn Acronis back-up terugzetten (want ook mijn audio-drivers deden het niet).
Vervolgens heb ik met Drivermax een back-up genomen van al mijn drivers.
Daarna heb ik voor de tweede keer de computer geformatteerd en opnieuw windows xp geïnstalleerd.
Als ik nu echter de software van Drivermax probeer te installeren geeft de installatie een fout en vraagt Windows om een foutenrapport te verzenden (uiteraard gaat dit niet vanwege geen internetverbinding). Ik dacht misschien komt dit omdat het .NET framework nog niet geïnstalleerd is, maar ook dit loste het probleem niet op.
Concreet komt het dus hier op neer: ik heb nu al 2 programma's gebruikt om mijn drivers te back-uppen en allebei slaan ze in de soep... Ik heb geen idee hoe ik Drivermax werkende moet krijgen en of ik dan nog iets kan doen met de gemaakte back-up.
Ik heb ondertussen al een halve dag werk gestoken in het opnieuw back-uppen van mijn drivers en nu werkt het dus weer niet...
Weet er misschien iemand hoe ik Drivermax opnieuw werkende kan krijgen? Het begint allemaal een beetje op mijn zenuwen te werken en ik heb echt de moed niet om nogmaals een back-up te proberen maken met nog een ander programma...

PeterN
2 September 2010, 21:20
Ik werk nooit zo omdat ik het niet betrouw (maar ik ben dan ook heel wantrouwig:p)
Als ik een pc heb kijk ik eerst na welke drivers geïnstalleerd zijn en schrijf deze op. Met everest (http://www.minatica.be/downloads/409-Everest-Corporate-Edition) of PC wizard 2010 (http://www.minatica.be/downloads/173-PC-Wizard-2010) in de download kan je ook nakijken welke hardware in je pc zit. Daarna gewoon bij de fabrikant van je hardware de laatste drivers ophalen voor je besturingssysteem.
Over wat pc gaat het? Laptop/desktop, type, of kijk naar de afzonderlijke onderdelen zoals moederbord etc.

(ik heb je topic verplaatst naar volledige systemen want het gaat hier niet enkel over je netwerk ;))

compuchrisje
2 September 2010, 22:34
Als je weet welke netwerkkaart je hebt, kan je toch naar de site van de fabrikant surfen? Haal daar de drivers op en installeer die dan op die pc. Is het ook niet mogelijk dat het netwerkkaartje defect is of niet stevig genoeg geplaatst in de sleuf?

Bougey
2 September 2010, 23:35
Ik vind het wel een heel karwei om alle drivers apart te gaan downloaden...
Ik hoop eigenlijk dat eens ik internetverbinding heb dat ik XP kan updaten naar Service Pack 2 en dan wel DriverMax kan installeren.

Mijn computer is een vast type (zo'n bak met een scherm :D ) met een Intel Pentium 4, 2400 MHz (18 x 133) processor.
De geluidskaart (die ook niet werkte) is een Analog Devices AD1981A @ Intel 82801DB ICH4 - AC'97 Audio Controller [A-1].
Mijn ethernetkaart is een Intel Pro 100 VE Network Connection.

Ik wil gerust zelf op zoek gaan naar deze drivers op internet, alleen zou ik graag garantie hebben dat ik met de goede te maken heb (en dat de installatie dit keer wel lukt). Ik heb mijn back-up nu dus voor de 2e keer teruggezet en werkelijk het enthousiasme ontbreekt me om dit nog een keer te moeten doen :) ...

Alvast bedankt met de reacties!
Groet

Bougey
3 September 2010, 00:53
Even voor de zekerheid, als ik volgende 32-bit installer download op http://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr=Y&DwnldID=18717&ProdId=407&lang=eng dan zit ik toch goed of niet? :)
Gewoon ff voor de zekerheid, het zou me een hoop tijd besparen...

Bedankt!

PeterN
3 September 2010, 22:37
Negen kansen op de 10 is het heel eenvoudig en niet veel werk;) Daarbij heb je nog de laatste drivers die uitgegeven zijn en heb je ook alle drivers.
Kijk met één van bovenstaande programma's naar de hardware van je pc en zoek het type nummer van je moederbord. Beter nog, open even de kast en kijk naar het moederbord.
- Noteer het type en merk van moederbord: bv een 'ASUS P5W DH Deluxe' of 'MSI P43 Neo3-F (PCB 1.1)'
- Waarschijnlijk staat de netwerk connectie op het moederbord evenals de aansluitingen van het geluid.
- Kijk even als je een aparte grafische kaart hebt en welk type het is eventueel.
Surf naar het merk van het moederbord en zoek het type moederbord. Je gaat daar alle juiste drivers vinden, die van je moederbord en chipset (want die moet je ook hebben na herinstallatie), die van je geluid en van je netwerk. Eventueel wifi en anderen gaan er ook staan. Enigste is die van je grafische kaart die je apart moet zoeken bij een aparte grafische kaart.
Geef anders het type moederbord even door;)

Bougey
3 September 2010, 23:24
Everest vertelt me het volgende over mijn moederbord:


Moederbord:
CPU Type Intel Pentium 4, 2400 MHz (18 x 133)
Moederbordnaam Dell Dimension 4550
Moederbord Chipset Intel Brookdale i845PE
Systeemgeheugen [ TRIAL VERSION ]
BIOS Type Phoenix (01/27/03)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)Telkens dat gepruts met die drivers zou een mens nog Appleproducten doen kopen... :)

EDIT: misschien nog nuttige informatie, voor het herinstalleren van xp heb ik de cd-rom gebruikt die oorspronkelijk met de computer is meegeleverd. (Gezien volgens mij de meeste drivers wel werken volgens de informatie in mijn hardware-overzicht...)

PeterN
4 September 2010, 00:43
Alle drivers voor je pc zijn dus te vinden bij Dell. Ga naar de site en kies voor het type 'Dimension 4550'.
Je komt dan HIER (http://support.dell.com/support/downloads/driverslist.aspx?c=us&l=en&s=gen&ServiceTag=&SystemID=DIM_PNT_P4_4550&os=WW1&osl=en&catid=&impid=) terecht.
Hier vind je alle drivers;)

Bougey
5 September 2010, 17:34
Ok bedankt...
De computer kan nu wel op internet :).
Als ik nog problemen heb meld ik ze wel even maar ik denk dat de rest nu wel zal lukken.
Bedankt allemaal!

dannyma
6 September 2010, 21:57
Tip volgende keer drivermax gebruiken in plaats van dat andere doet zijn werk altijd .

Bougey
20 September 2010, 16:03
Tip volgende keer drivermax gebruiken in plaats van dat andere doet zijn werk altijd .

Ik heb DriverMax geprobeerd en dat wilde om de één of andere obscure reden niet installeren (gaf een foutmelding)...

Baloeke
20 September 2010, 16:17
Welke foutmelding kreeg ja als je drivermax wou installeren?