Volledige versie bekijken : Office 2010 wil maar niet installeren



Alviarin
1 September 2010, 22:54
Hi all,

Al twee dagen probeer ik Office 2010 op mijn pc te installeren. Blijkbaar geeft hij er gewoon de brui aan net op het einde van het installatieproces. Nochtans heb ik een versie met drie licenties en op één computer (wel een nieuwe) ging het foutloos.

Heb al alles geprobeerd. Als ik gewoon probeer te installeren geeft hij op het einde de foutmelding dat mijn licentienummer niet kan worden aanvaard, wellicht omdat eerdere trailversies van office 2010 zijn geïnstalleerd. Ik heb nog nooit een trailversie van office 2010 geïnstalleerd en ik heb een licentienummer!

Als ik dan rechtstreeks het x64 (heb 64 bit) installatie proces opstart, geeft hij als foutmelding dat er nog sporen van een 32bit installatie staan, nl. Microsoft Office 2010 SingleImage en gedeelde bestanden office. Die zouden eerst moeten worden verwijderd. Maar ik vind die nergens staan.

Heb al mijn office 2007 er volledig afgesmeten, maar dat helpt ook niet.

Iemand enig idee? Ik word er een beetje :wall::wall::wall::wall::wall: van.

Alvast bedankt :bow::bow::bow::bow:

Baloeke
1 September 2010, 23:10
Hoe heb je office 2007 verwijderd van je computer?
Misschien zijn er nog achtergebleven items die de problemen veroozaken om office 2010 te installeren. Op de website van Microsoft (http://support.microsoft.com/kb/928218/nl) staat tips vermeld hoe je de achtergebleven items kan verwijderen. Hopelijk helpt je dit.

compuchrisje
1 September 2010, 23:11
Maak eens in mapopties 'verborgen bestanden en mappen weergeven' actief, en probeer dan te zoeken naar die gedeelde mappen of andere office-elementen van ervoor. Kijk wel na of er iets in die mappen zit dat je nog nodig denkt te hebben, vooraleer je verwijdert.

Alviarin
4 September 2010, 21:45
Bedankt voor de tips! De instructies op de website van Microsoft gevolgd en ook nog het volgende gevonden:
http://support.microsoft.com/kb/290301/nl

Op die website staan fix-it programma's van Microsoft om ook nog installatie-rommel te verwijderen. Het heeft blijkbaar geholpen.
Dus hopelijk is dit ook nog nuttig voor anderen met eenzelfde probleem.

Baloeke
4 September 2010, 22:22
Goed om te horen dat je eindelijk je office 2010 kan installeren, nadat de vorige versie verwijderd is.
Deze gaat dus op slot.