Volledige versie bekijken : probs om te branden



greg
3 September 2010, 21:40
Hallo iedereen

Weet er soms iemand wat het volgende zou betekenen
kon einde op disc at once niet uitvoeren of iets in die aard,
heb nu al op 25 dvd's nog maar 3 gelukte :(
ik gebruik dvd +r wat ik altijd neem en sinds kort heb ik serieus wa moeite om data op ne dvd te krijgen :(

Baloeke
3 September 2010, 22:11
welk brandprogramma gebruik je?
Zijn de gegevens die je wil branden niet te groot om op een DVD te plaatsen?
Wat voor soort gegevens wil je op de DVD's plaatsen?
Met welke schrijfsnelheid brandt je die gegevens?

greg
3 September 2010, 22:53
gebruik nero
neen,de gegevens passen perfect op een dvd :)
de snelheid die gebruikt wordt is 16x
en is om een compilatie van filmpjes op dvd te zetten,hou nog zo een goeie 500mb over op een dvd

Butterflyice
4 September 2010, 09:40
Kan ook aan de dvd's liggen.
Of aan de brander dat deze defect is.
Of te kort aan geheugen / dat er teveel processen bezig zijn tijdens het branden.
Kan je proberen om een ander brandprogramma te gebruiken en te kijken wat voor resultaat je daar mee krijgt?
Is het de zelfde fout die je dan krijgt dan zal het meestwaarschijnlijk aan de dvd's liggen due je kan dan ook nog een andere merk dvd proberen.

zariash
4 September 2010, 10:08
probeer het eens op een lagere snelheid .
grtjs

greg
4 September 2010, 13:45
tzijn nu maxell dvd's dak gebruik,waarschijnlijk wel het merk,heb eens een ander free programma genomen om te branden en dat lukt dan wel in 1 keer maar dan heb ik haperingen in het geluid
als je ons dan hoort praten zijn we precies aan het stotteren.
heb al altijd op dezelfde manier gebrand maar ja nu lukt plots niet meer,mss eens een ander merk dvdtje gaan halen en daar eens mee testen,anders ga ik andere brander steken dan

Fakke_Berto
4 September 2010, 17:52
Ik heb hier ook een tiental Maxell dvd's en alhoewel Maxell toch een gerenomeerd merk is, heb ik op twee van de drie pc's problemen met die schijfjes. De kans is dus redelijk te noemen dat het aan de schijfjes ligt. Probeer het dus eens met een ander merk, dan weet je het meteen.
Suc6.

PeterN
4 September 2010, 22:40
Bij 'disc at once' wordt de volledige data in één keer geschreven. Dit wil zeggen dat de laser aan gaat en alles in één keer schrijft zonder tussenin uit te gaan. Alle tracks, fragmenten, ... hangen dus aan elkaar.
Om zo te branden moet je zeker zijn dat alles vlot verloopt. Je moet immers constant de data aanleveren want de laser gaat niet uit en moet data hebben. Zorg dus als je brandt dat je niet te snel brandt. Laat je pc ook met rust tijdens het branden zodat hij niet belast wordt met andere zaken en natuurlijk zorg niet dat de screensaver opspringt of een antivirus scan begint. Aangezien je tijdens het afspelen ook haperingen hebt kan het zijn dat je de pc eens moet opruimen zodat hij weer vlot draait. Mss is dat ook het probleem tijdens branden.
Je kan altijd eens proberen als de betreffende cd/dvd op een andere pc wel goed afspeelt.

greg
12 September 2010, 12:45
ok ik heb dat nu eens geprobeerd een paar keer met een tragere snelheid en nu werkt alles perfect,me fotokes en filmpjes van de digicamera spelen nu vlot af :)
bedankt

Baloeke
12 September 2010, 14:46
Blij te horen dat het met een trage snelheid werkt. Deze gaat dus toe.