Volledige versie bekijken : Groot probleem - Internetverbinding weg



peenif
9 September 2010, 19:28
Deze namiddag uninstall gedaan van iTunes en enkele randprogramma's van Apple die zich mee installeren (Mobile Device support - Bonjour etc.) met Revouninstall (gevorderde modus). Nadien een update gedaan van Firefox en de pc opnieuw opgestart. Windows start gewoon op (wel langer dan normaal) en opent dan de bureaublad achtergrond evenwel zonder de icoontjes, de systeembalk en de snelstartbalk. Na een viertal minuten verschijnen die dan wel. Dan krijg ik een pop-up 'Windows sockets initialization failed'. In de systemtray staat het LAN icoontje maar die blijft 'flikkeren' en bij rechtsklikken zie ik staan 'Netwerkadres verkrijgen' en ook 'Geen IP adres'. De telefonische Belgacom hulplijn kan niet helpen - ik moet naar de pc-boer zeggen ze daar - dat kan ik moeilijk geloven. Ze gaan nu maandagmorgen een technieker sturen maar ik denk niet dat het aan de installatie ligt. Weet iemand raad??? En indien ik een image terugzet zal dit dan opgelost zijn? Ik denk ook aan WinsockXPfix - goed idee of niet?
Op Google heb ik voor het 'Windows sockets initialization failed' probleem het volgende gevonden: Remove and reinstall the TCP/IP protocol - hoe doe je dat :wall:.

Ik zit nu op de pc bij vrienden, daarom zal het moeilijk worden om regelmatig eens te komen zien naar eventuele oplossingen.

peenif
9 September 2010, 20:52
Ik heb WinsockXPfix gedownload bij onze vrienden - op USB stick gezet en hier thuis op mijn pc laten draaien, alle problemen zijn opgelost. Die Belgacom hulplijn...?????????

Ik ga dus mijn eigen topic op slot doen.