Volledige versie bekijken : VRAAG: Een nieuw Ip Addres.



Clutch
9 September 2010, 20:45
Hallo,

Ik wil graag een ander ip address en ik heb al veel gegoogle'd enzo en de enigste manier hoe ik een ander ip krijg is dat ik met router er tussen weg haal en mijn pc rechtstreeks verbind met mijn modem maar als ik dan weer mijn router er tussen doe gaat hij weer terug naar het zelfde ip ik heb een dynamic ip van ziggo. en ik heb een Sitecom Gigabit Router. als iemand het weet alvast bedankt :)

Mvg.

Butterflyice
9 September 2010, 20:48
Je kan hooguit een proxyserver nemen en dan heb je wel een ander ip.
Dit kan wel leiden tot een tragere verbinding.

Clutch
9 September 2010, 21:04
Maar als ik dan een spel opstart is mijn ip dan ook anders ?

of alleen op internet browsers

Bedankt voor snelle reply

carl
9 September 2010, 21:16
Het IP voor online games heeft niets te maken met je intern IP (router).

Ik vermoed dat je ISP werkt met het systeem zoals in belgie door telenet gebruikt wordt; toekenning van een IP op basis van mac adres.
Om je router van een ander IP te voorzien kan je:
- mac adres van de router veranderen indien de router dit toelaat (= spoofing en kan tegen je contract met ISP zijn)
- een tijdlang geen router gebruiken zodat het mac adres van je router uit de tabellen verdwijnt (de tijdsduur is sterk afhankelijk van provider tot provider, meestal is dit ergens tussen 36 en 72u)

Het klinkt een beetje alsof je geband bent van een of ander spel :D

Clutch
9 September 2010, 21:21
Het IP voor online games heeft niets te maken met je intern IP (router).

Ik vermoed dat je ISP werkt met het systeem zoals in belgie door telenet gebruikt wordt; toekenning van een IP op basis van mac adres.
Om je router van een ander IP te voorzien kan je:
- mac adres van de router veranderen indien de router dit toelaat (= spoofing en kan tegen je contract met ISP zijn)
- een tijdlang geen router gebruiken zodat het mac adres van je router uit de tabellen verdwijnt (de tijdsduur is sterk afhankelijk van provider tot provider, meestal is dit ergens tussen 36 en 72u)

Het klinkt een beetje alsof je geband bent van een of ander spel :D

Ik ben gebanned op een site waardoor ik een bepaalde game niet meer kan spelen ja :p

Maar bedankt voor reply. ga het proberen :D

butskristof
9 September 2010, 21:41
Je modem uittrekken voor een halfuurtje kan ook helpen, als je ISP het systeem van telenet niet gebruikt tenminste ;d

Butterflyice
9 September 2010, 23:48
Is ziggo geen telenet en ip blijft het zelfde bij ziggo dus deze optie heeft geen zin alleen een proxy server kan helpen met je probleem.

PeterN
12 September 2010, 00:15
Volgens Ziggo (https://www.ziggo.nl/#help/steljevraag/faq/626/kan-ik-een-vast-ip-adres-krijgen) hebben ze dynamische adressen tenzij je anders aanvraagt en er extra voor betaald.
Eigenlijk is het gelijk bij iedere provider, enkel is er het probleem dat dit dynamisch adres niet zo dynamisch is als je soms wenst of net omgekeerd, juist soms te dynamisch soms is :p Bij ziggo blijken de ip's nogal lang hetzelfde te blijven.

Het systeem werkt zoals Carl reeds postte bij zowat iedere isp op Mac adressen. Bij telenet is het meestal voldoende om een dik uur je modem uit te trekken en terug in te steken om een nieuw ip te krijgen, bij andere providers zal ook dat niet helpen.

Als je het principe wat kent kan je altijd een omweg vinden en omdat de vraag veel wordt gesteld probeer ik het uit te leggen. Wel wil ik eerst aanhalen dat als je geband bent je beter een email doet naar de site en u verontschuldigt: een ban wordt veelal niet enkel op een ip gegeven en komt ook niet zomaar uit de lucht vallen. Eerlijkheid duurt het langst;)

Ieder hardware met een netwerkaansluiting heeft een uniek mac adres. Dit is een adres dat uniek is op het internet zodat data pakketjes naar het juiste eindpunt kunnen vervoerd worden. Je pc netwerk aansluiting heeft dus een uniek mac adres (kan je aflezen met ipconfig (http://www.minatica.be/threads/39094-FAQ-Netwerken-amp-Servers) en staat vermeldt bij 'fysiek adres'). Heb je een router, dan heeft deze ook een uniek mac adres, evenals je aansluiting op je laptop, xbox 360, enz
Wanneer je een toestel aansluit op internet (op de modem van je provider) zal deze aan je provider een ip adres vragen. Iedere provider houdt een lijst bij waar iedere aanvraag van een uniek mac adres een ip krijgt toegewezen. Het is deze lijst dat het probleem geeft.
Deze lijsten worden door de providers om de X tijd vernieuwd. Dwz de provider gaat na als dat uniek mac adres nog een ip nodig heeft of niet. Zo niet (doordat het apparaat niet meer is aangesloten) wordt het uit de lijst geschrapt en komt het bijhorende ip terug vrij om aan anderen uit te delen. Daar die 'X tijd' onbekend is werkt de truc van een uur je modem uittrekken niet altijd.
Diegene die met een router zitten moeten oppassen. Hier is het de router die het unieke mac adres aan de provider levert en een ip terug krijgt van de provider. Alle aangesloten pc's en andere apparaten krijgen een ip van de router die niet gekend is door de buitenwereld. Bij een router is het dus de zaak om de router een ander ip te laten krijgen door de provider.

Het mac adres kan je veranderen waardoor je provider denkt dat er een andere hardware aangesloten is. Deze 'zo gezegde' nieuwe hardware krijgt dan een nieuw ip. Het mac adres mag je wel niet zomaar veranderen. Ieder bedrijf heeft immers deze adressen moeten aanvragen bij een instantie die zorgt dat deze nummers uniek blijven. Anders kunnen er conflikten optreden. Wat je kan doen is van een oude pc die niet meer gebruikt wordt of oude netwerkkaart die niet meer gebruikt wordt het mac adres opvragen en deze gebruiken op je nieuwe netwerk aansluiting. Onthou altijd goed het orgineel adres en zorg dat je het opschrijft zodat je het terug kan zetten !!!

Denk eraan, mac adressen veranderen doe je op eigen risico en is niet volgens de regels !!!