Volledige versie bekijken : speakers aansluiten



mXX
12 September 2010, 22:06
hey ik heb net 2 speakers van iemand gekregen en ik wil dit aansluiten weet gwn niet hoe... het heeft van achter enkel een rode en zwarte kleur waar ik de kabel op kan aansluiten, maar heb geen kabels erbij gekregen. Ik heb enkel een LCD TV, een PS3 en een laptop. Kan ik ze op 1 van die toestellen aansluiten? Liefst op mijn TV aangezien mijn PS3 en laptop daar ook op worden aangesloten.
Ik dacht dat ik nog iets nodig had dat ik op mijn TV moet aansluiten en daarop de speakers op aansluiten.
Sry voor al de vragen, dit is de eerste keer dat ik zoiets doe....

Alvast bedankt voor de aangebode hulp

Nijntje666
12 September 2010, 22:20
Het geluid van de PS3 heb je toch via de TV aangesloten zeker? Of vind je dat geluid niet mooi genoeg (heb namelijk zelf geen ps3)
Zijn beide plugs van dezelfde grootte?
Evt. type speakers?

Baloeke
12 September 2010, 22:26
Welke aansluitingen zijn er op je TV?
Welke aansluiting zijn er op de luidsprekers. De bovenste of de onderste

http://www.avblog.nl/wp-content/uploads/2010/08/teufel-concept-e-400-decoderstation-aansluitingen.jpg

mXX
12 September 2010, 22:58
TV heeft http://i56.tinypic.com/a4qt95.png
speakers heeft de onderste linkerkant, maar niet zelde klik systeem het is een schroef dat ik open draai en daarin de kabel steek en dan trg dicht draai

ps3 en laptop zyn beide aangesloten met hdmi

carl
13 September 2010, 12:18
Dan zal je waarschijnlijk een versterker nodig hebben, kan je anders eens wat fotos posten van de speakers ?

Mogelijk is het gewoon een paar van die RCA stekkers kopen en aan de kabel vastzetten, maar dat is echt afhankelijk van hoe je speakers het doen. Mogelijk kan je er zo zelfs met maximum volume amper iets uit krijgen (zonder versterker).

mXX
13 September 2010, 17:42
fotos komen er vanavond of morgen ten laatste

ja heb het op tv kunnen aansluiten zonder versterker maar zoals je zei amper geluid :s

butskristof
13 September 2010, 17:56
Je moet die speakers idd eerst op een versterker aankoppelen, en dan via een RCA-kabel de audio van TV naar versterken sturen.
Ik heb op mijn versterker ook dat systeem met schroeven, en je hebt daar gewoon kabels zonder fiche voor nodig. Schroef opendraaien, kabel ertussen, schroef toe en alles is klaar.
Ik weet wel niet juist welk type kabel het is ;s.

Mvg,
Kristof.

mXX
14 September 2010, 18:14
ok hier zijn de afbeeldingen:

speakers
http://i54.tinypic.com/2ef6wjk.jpg

versterker
http://i56.tinypic.com/2dtoyo5.jpg

kent er iemand waar ik een goeie goedkope versterker kan kopen? moet niks speciaals zijn die ik nu gebruik is gwn tijdelijk van de pc boxxen

carl
14 September 2010, 21:30
Ik zie daar 80W en een frequentieverdeling, dus ik denk wel dat je een versterker zal nodig hebben ;)

Onderschat wel de impact van zo een versterker niet, die zit voor enorm veel tussen in de geluidskwaliteit. Enkele degelijke merken zijn denon en pioneer als ik me niet vergis, maar er zijn er zeker nog andere :) (of die dan in de juiste prijscategorie vallen ....)

mXX
14 September 2010, 21:36
yeps 80W merk BOSE
maar hoe bedoel je met impact? ik gebruik nu gwn de versterker/woofer van de pc en dat lukt al redelijk goed denk ik, niet goed genoeg? wat stel je voor?:D

carl
14 September 2010, 21:51
Wel stel nu dat je een goedkope verkoper hebt die je signaal puur versterkt. Indien het inkomend signaal dus een acceptabele mate van ruis heeft (op dat volume) zal dit dan ook verder versterkt worden. Met duurder spul heb je daar veel minder kans toe.
Maar je moet de goede balans tussen budget en kwaliteit zoeken natuurlijk. Voor jouw gebruik zal waarschijnlijk zelfs eender wat volstaan ;)

mXX
14 September 2010, 21:59
dus gwn met iets simpel kan ik rustig gamen, muziek luisteren, films kijken?

gwn ter informatie: waarvoor worden dan de duurdere gebruikt?

trouwens heb eig nix verstaan van uw uitleg :p haha

carl
14 September 2010, 22:36
Duurdere is vooral als je signaal behoorlijk versterkt moet worden (de wattages van speakers kan enorm oplopen) of als een goede kwaliteit gewenst is.

Mijn uitleg komt neer op het volgende: een geluidssignaal is nooit perfect over koperdraad, die onperfectheden noemt men ruis, en worden mogelijks extra versterkt.

mXX
15 September 2010, 20:48
heb het begrepen :)

kan ik met mijn speakers, digitale gaan indien ik een digitale versterker haal? of moet werkelijk alles digitaal zijn? heb je toevallig een goede versterker op het oog dat niet te veel kost en redelijk goed is? zoals ik zei tv, ps3 muziek :D

carl
15 September 2010, 21:29
Digitaal ingangsignaal is natuurlijk altijd beter qua kwaliteit. Maar aangezien we nu spreken over digitaal > analoog spreken we eigenlijk over een converter/decoder die toch wel een stukje duurder zijn geloof ik :)

mXX
16 September 2010, 20:40
ok ik denk dat ik genoeg weet, dus hierbij mag topic dicht tenzij je nog een paar goeie suggesties hebt van versterkers

Baloeke
16 September 2010, 21:49
Ik sluit dit topic, moesten er nog goede suggesties zijn, stuur mij een PM. Het topic zal dan terug geopend worden.