Volledige versie bekijken : Picture Motion Browser (+ film)



Phil O'Sophe
14 September 2010, 19:03
Heb filmclips vanaf de camera gecopiëerd naar de laptop in het programma Picture Motion Browser; daarmee kan men de clips trimmen (en het ook gedaan); die clips hebben als extentie "mpeg2".
Met dit programma is ook een DVD te maken (en ook een data-dvd).
De totale totale grootte is ongeveer 4,30 GB, misschien iets te groot om op een DVD te zetten; (4,7 GB is de maximale hoeveelheid, alle data-info inbegrepen).
Er is ook een keuze om die (originele) clips te converteren naar WMV, maar over het resultaat ben ik niet zeker (kwaliteit, hoe groot gaat het totale bestand worden, ...)

Wie kan hier hulp en/of uitleg geven?
Dank voor elke reactie.

Baloeke
14 September 2010, 21:29
Ik ken het programma niet. Maar als je spreekt van de totale grote is 4,3 GB zou ik toch kiezen om deze op een DVD (van 4,7 Gig) te plaatsen.
Als het bestand kleiner (in dit geval een film) is dan de plaats waar je de gegevens wil opslaan (DVD van 4.7G) is er toch geen enkel probleem.

Over het converteren naar en WMV file zal jezelf moeten gaan experimenteren, wat de verschillende mogelijkheden zijn.

Phil O'Sophe
15 September 2010, 13:12
Ik ken het programma niet. Maar als je spreekt van de totale grote is 4,3 GB zou ik toch kiezen om deze op een DVD (van 4,7 Gig) te plaatsen.
Als het bestand kleiner (in dit geval een film) is dan de plaats waar je de gegevens wil opslaan (DVD van 4.7G) is er toch geen enkel probleem.

Over het converteren naar en WMV file zal jezelf moeten gaan experimenteren, wat de verschillende mogelijkheden zijn.

Geprobeerd, maar kreeg als "antwoord" dat er maar 4,20 GB op kon gezet worden; waarschijnlijk omdat er op de dvd ook "fysieke inhoud" staat; zal dus een aantal clips nog wat moeten trimmen om het volume te verkleinen.

Baloeke
15 September 2010, 23:19
Weet niet welke programma's je op pc hebt staan. Heb je geen ander brandprogramma waar je dit MPEG bestand kan banden naar een DVD? Bv Nero.

Anders eens proberen met deze http://www.xs4all.nl/~ronh/dv/naar-dvd.htm

Phil O'Sophe
16 September 2010, 12:14
Weet niet welke programma's je op pc hebt staan. Heb je geen ander brandprogramma waar je dit MPEG bestand kan banden naar een DVD? Bv Nero.

Anders eens proberen met deze http://www.xs4all.nl/~ronh/dv/naar-dvd.htm


Free Video to DVD zal dat wss ook wel aankunnen; is één van de 23 progs van DVDVideoSoft Free Studio.