Volledige versie bekijken : Windows XP Opstarten Win XP soms traag.



PAUL
14 September 2010, 19:46
Hallo,

PC Win XP pro sp3 start met momenten traag op.
Wanneer het scherm getoond word met het XP logo "loopt" het blauwe treintje +/- 3 maal voorbij, scherm word even zwart en het logo verschijnt dan terug en de blauwe balkjes doen er dan ongeveer 5 doortochten over en start dan verder door.
Maar dit is niet altijd het geval: laat ons zeggen dat als de pc 5 keren word opgestart hij toch 1 keer blijft hangen waarbij de blokjestrein maar blijft doorlopen.
PC met de aan/uit knop afsluiten en na herstart de optie "...laatste keer wanneer windows wel werkte (of iets in die aard?)" en mijn PC start als vanouds op!
Iemand die weet of aan dat euvel iets kan verholpen worden?

Mvg,
Paul Siemons

butskristof
14 September 2010, 20:43
Heb je sinds kort een update van je drivers gedaan?
Zo ja, probeer dan de optie 'Vorig stuurprogramma' eens uit. Deze vind je door:
- 'Start'
- Rechtsklik op 'Deze Computer'
- Klik op 'Eigenschappen'
- Ga naar het tabblad 'Hardware'
- Klik daar op 'apparaatbeheer'
- Daar vind je verschillende categorieën, kijk hier of er ergens gele of rode uitroeptekens of vraagtekens staan, en probeer dan de driver van die apparaten te resetten.

Mvg,
Kristof.

PAUL
6 October 2010, 22:18
Skateguy,excuzeer me voor dit late antwoord maar ondertussen denk ik de boosdoener op het spoor te zijn gekomen?
Was verleden zaterdag een usb-uitbreiding in mijn pc aan het bijplaatsten en stootte de HD sata connector aan het moederbord los.
Stak hem 1 positie hoger (omdat ik daar nog wat in de buurt bezig was) met de gedachte om bij het sluiten van de kast deze terug op de originele positie te plaatsen.
Natuurlijk "vergeten" en kast dicht: pc opgestart en tot mijn grote verbazing startte die op als nooit tevoren!!!
Ondertussen heb ik hem een paar tientallen malen "mishandeld" met uit - en aan te zetten en hij blijft het "goed " doen!
Volgens mij zou het een slechte connectie van de satakabel moeten geweest zijn?

Mvg,
P.Siemons