Volledige versie bekijken : Windows XP probleem opstarten pc



jens_88
15 September 2010, 15:31
Hallo!

Mijn probleem is het volgende:
Bij het opstarten van mijn pc (Fujitsu scenic) kom ik niet verder dan het scherm met het Windows logo en het laadbalkje. Daarna krijg ik gewoon een donker scherm waar niets op komt.
Ik heb al vanalles geprobeerd:
-opstarten in veilige modus
-opstarten met laatste bekende configuratie
-opstarten met de cd van windows xp
-opstarten met een boot-cd (cd drive staat al als eerste in de boot-volgorde)
-batterij van de BIOS even uitgehaald en terug ingestoken voor het opstarten
-elektriciteit afleggen
-...
Telkens kom ik niet verder dan het scherm met het Windows logo en die laadbalk.

Iemand die enig idee heeft wat ik nog kan proberen of beter doen?
Alvast bedankt!
Jens

g_man
15 September 2010, 16:26
formatteren

PeterN
15 September 2010, 16:53
Idd als je totaal niet verder komt zal er niet veel opzitten. Het kan ook nog zijn dat je hd zelf naar de haaien is en dan zal een format zelfs niet lukken. Wat je wel kan doen is je hd uitbouwen en in een ander systeem als slave bijplaatsen. Zo kan je uw data eventueel nog recupereren als de hd nog goed is. Let wel op dat je niet virussen mee kopieert naar je ander systeem.

Fakke_Berto
15 September 2010, 17:39
Dit kan ook aan de hardware liggen. Probeer eens een paar dingen te reseaten zoals het geheugen en de grafische kaart. Ook even de connectors nakijken.

jens_88
16 September 2010, 14:32
Het probleem zit er ook in dat ik met die cd van windows xp niet in het setupmenu geraak. Het is al 1 keer gelukt, maar toen was er een probleem met RAM of BIOS, heb ik dat even aangepakt maar nu geraak ik niet meer in dat setupmenu.

jens_88
17 September 2010, 13:59
Het lukt mij dus ook niet om te formatteren, aangezien de pc blokkeert bij ofwel het scherm "Druk op een toets als u de computer vanaf cd-rom wilt opstarten...." ofwel het scherm "hardware-configuratie wordt nu gecontroleerd."
Kan ik er dan nog iets mee doen of zal ik moeten blijven proberen tot ik wel eens in de windows setup geraak?

nightraver
17 September 2010, 16:27
Volgens mij is in dit geval de harde schijf naar de haaien, en zal je deze moeten vervangen. Misschien kan je eens eerst met een oude schijf proberen die je nog liggen hebt.

PeterN
18 September 2010, 15:10
Open uw pc, disconnecteer je hd en onthou hoe deze kabel zat. Download memtest (http://www.minatica.be/downloads/333-Memtest86) en brand het op een cd. In windows 7 kan je makkelijk een iso bestandje branden door er gewoon dubbel op te klikken.
Steek die cd in je computer en start op. Hij moet opstarten van cd en je kan geheugentest uitvoeren. Lukt het niet, zeg waar je vasthangt. Eventueel kan je uw geheugen ook eens uittrekken en proberen op te starten de bios post zou dan alleszins moeten komen.