Volledige versie bekijken : Windows XP Windows XP activeren



minQkel
16 September 2010, 00:03
Hoi,

Ik heb gisteren bij een maat van mij een harde schrijf uit een andere computer in zijn computer toegevoegd omdat daar belangrijke informatie op stond die hij nodig had.

Maar toen ik de computer opstartte kreeg ik een melding dat door de hardware wijzigingen de windows opnieuw geactiveerd moest worden. Alleen hebben we nu een probleempje. Hij heeft geen CD meer en geen serial. Het is trouwens wel een orginele versie.

Ik denk dat er ergens op de computer de serial nog wel staat... Toch? Ergens in de registry misschien? Ik zou er nu echt niet zo even op kunnen komen. Volgens mij is dit een simpel op te lossen probleem toch?

De computer heeft trouwens geen verbinding met het internet, zou dit problemen kunnen opleveren? (Ik heb het zelf nog niet allemaal bekeken omdat ik er net over gebeld word, maar uit voorzorg omdat zij geen internet hebben informeer ik eventjes :))

De computer moet later ook nog zonder problemen weer weer online kunnen en updaten. Dus het liefst niets omzeilen zodat je offline nog wel gewoon verder kan.

Zou iemand mij hier mee willen helpen? :)

Impulse
16 September 2010, 00:18
Normaal heb je recht onderaan in je startbalk een sleuteltje staan. Als je daarop klikt kan je 'normaal gezien' de activering kiezen via telefoon. Dit is trouwens gratis. Natuurlijk moet je wel eerst de serial hebben. Oja, met dat bellen naar die nummer ben je wel een half uurtje zoet, aangezien het een computer is aan de andere kant van de lijn, en je ook de volledige serial moet ingeven via je gsm.

Hoop dat je hier iets mee bent :)

Grtz :)

compuchrisje
16 September 2010, 00:32
Vermits je die HD hebt aangehangen om data te redden, had je best in de BIOS eerst ingesteld vanaf welke schijf die pc moest starten, van de originele lokale schijf dus. Mogelijk zie je dewelke door het verschil in grootte of formattering. Internet heb je hiervoor echt niet nodig.
Normaal gezien moet je ook de jumpers aanpassen zodat te schijf van de defecte computer als slave staat ingesteld, de originele schijf moet als master staan. (kan je zien bij de fabrikanten van de schijven)
Eens dat gebeurd is, kan het wel zijn dat je een multi-boot scherm te zien krijgt, dan is het even gokken. Wordt er geen serial gevraagd zit je op de juiste windows en kan je de data van de tweede schijf ophalen.

salmax
16 September 2010, 00:41
http://www.minatica.be/downloads/612-Belarc-Advisor

met dit programma bij de downloads kun je de windows serial vinden
ongeveer in midden van de lijst op het laatste je krijgt

minQkel
16 September 2010, 08:19
Vermits je die HD hebt aangehangen om data te redden, had je best in de BIOS eerst ingesteld vanaf welke schijf die pc moest starten, van de originele lokale schijf dus. Mogelijk zie je dewelke door het verschil in grootte of formattering. Internet heb je hiervoor echt niet nodig.
Normaal gezien moet je ook de jumpers aanpassen zodat te schijf van de defecte computer als slave staat ingesteld, de originele schijf moet als master staan. (kan je zien bij de fabrikanten van de schijven)
Eens dat gebeurd is, kan het wel zijn dat je een multi-boot scherm te zien krijgt, dan is het even gokken. Wordt er geen serial gevraagd zit je op de juiste windows en kan je de data van de tweede schijf ophalen.

Dit had ik inderdaad allemaal gedaan. De data hebben we er ook af kunnen halen maar de windows was wel geactiveerd, maar is gedeactiveerd vanwege de grote verandering in hardware. Ik vind het wel heel vaag :P. Ik ga proberen de serial terug te krijgen met de link van salmax :)

Fakke_Berto
16 September 2010, 19:38
Of met deze.
http://www.magicaljellybean.com/keyfinder/

minQkel
16 September 2010, 22:42
Met het programmatje van Salmax wou het niet lukken, De reactie van impulse zie ik nu pas. Maar zo moest het inderdaad, helaas hadden die mensen geen huistelefoon en het gratis nummer kon niet met een mobiel gebeld worden dus moest het via het betaalde nummer... Ben gewoon 5 euro btg kwijt ;O. Maar het is in ieder geval gelukt.

Dankjullie wel voor de hulp :) hier kan een slotje op.