Volledige versie bekijken : Vista opstarten PC



rafm
19 September 2010, 18:52
Bij het opstarten van mijn laptop krijg ik een zwart scherm met de melding "gelieve een besturingssysteem te kiezen". Er is echter slechts één besturingssysteem geinstalleerd en dat is Windows Vista Home Premium. Wanneer ik op de spatiebalk druk krijg ik soms het volgende vervelend is gelijkaan ============ of ++ + + + +++++++als de shift lock ingeschakeld is.

compuchrisje
19 September 2010, 20:49
Spatiebalk en shift lock hebben geen invloed op elkaar. Vraag is of je Vista erna wel of niet opstart? Zo ja kunnen we daar wel wat aan veranderen hoor.

jxjxw
20 September 2010, 05:13
ga naar start
daar uitvoeren klikken
dan tik je msconfig in
krijg je schermke
daar tap computer opstarten
daar kun je het besturings systeem als standaard zetten

rafm
20 September 2010, 12:02
In de msconfig onder tab computer opstarten staat het volgende

Micrisoft Windows Vista(C:\Windows):Huidig besturingssysteem;Standaard besturingssysteem

compuchrisje
20 September 2010, 22:28
Na de pm die me door rafm werd gestuurd, zijn er twee mogelijkheden: defect toetsenbord of malware. Indien je het toevallig voorhanden hebt, neem es een ander toetsenbord? Dit vereist meestal geen speciale installatie, het zal na herstarten meteen herkend worden. Blijven de tekens terugkomen, dan is de beste weg hierheen (http://www.minatica.be/forums/46-HijackThis).

PeterN
21 September 2010, 12:25
lol, mss stom, maar steekt er geen cd/dvd in je cd/dvd lade? Dan probeert hij daarvan op te starten en krijg je ongeveer zelfde melding :p