Volledige versie bekijken : Boxen kraken



indiy
19 September 2010, 20:32
goededag,

ik heb sinds kort:
nieuw moederbord
nieuwe processor
nieuw werkgeheugen
nou heb ik dus boxjes
voor
achter
centrale subwoofer + boxje
maar bij de boxjes die voorop staan hoor ik kraak geluid bij muziek
need for speed noem maar op.

nou vraag ik mij af kan het eraan liggen dat mijn voeding te weinig watt heeft?

Met Vriendelijke Groet Indiy

alvast bedankt

compuchrisje
19 September 2010, 21:07
Is je geluidskaart up-to-date en juist ingesteld? Hoe staat je configuratie ervoor (dolby surround, 4.1, 5.1... andere?)

Obsessed
20 September 2010, 10:25
Mogelijk slecht contact op één van de stekkertjes.
Eens uittrekken en opnieuw inpluggen.

Heb onlangs zelf zoiets gehad en toen was een stekkertje gewoonweg wat losgekomen :damn:

indiy
20 September 2010, 10:44
heb al verschillende boxjes erop gehad bij alle boxjes hoor ik gekraak

ik zou niet weten hoe ik de geluidskaart zou kunnen updaten this een onboard geluidskaart :D

Impulse
20 September 2010, 10:52
Via de site van je moederbordfabrikant kan je alle drivers vinden voor je moederbord. Ook de driver dus voor je onboard geluidskaart.
Het beste is van alle drivers eens te updaten, dat kan helemaal geen kwaad en zo blijft je moederbord lekker up-to-date. :good:

Grtz :)

indiy
20 September 2010, 11:06
zal vanmiddag geluidskaart updaten zal daarna posten hoe het staat met het geluid :D

indiy
20 September 2010, 20:35
mocht niet helpen :(

PeterN
20 September 2010, 22:00
Kijk eens eerst als je dit probleem altijd hebt? Als je gewoon een muziek cd afspeelt moet je het ook hebben als het windows instellingen of slecht contact of andere hardware oorzaken heeft. Anders is het de applicatie.
Indien je overal het probleem hebt dan is er veel kans bij dat het slecht kontact (wikkel contact) ergens is. Zeker bij een nieuw bouw pc;)

carl
21 September 2010, 09:38
ik zou niet weten hoe ik de geluidskaart zou kunnen updaten this een onboard geluidskaart :D

Een PCI geluidskaart erin, de onboard uitschakelen en klaar is kees :D
Ga wel eerst na of het effectief aan je geluidskaart ligt, zodat je niet voor niets extra hardware koopt. Indien het allemaal enorm nieuw is zou ik gewoon garantie aanspreken :)

PeterN
21 September 2010, 11:56
Een PCI geluidskaart erin, de onboard uitschakelen en klaar is kees :D
Ga wel eerst na of het effectief aan je geluidskaart ligt, zodat je niet voor niets extra hardware koopt. Indien het allemaal enorm nieuw is zou ik gewoon garantie aanspreken :)
Garantie aanspreken natuurlijk, en een andere kaart steken kan idd helpen. Maar een onboard geluid moet ook kraak vrij werken dus ik zou er geen geld aan uitgeven maar de oorzaak zoeken;)

indiy
21 September 2010, 12:47
ik hoor het gekraak bij
muziek
call of duty
need for speed
rainbow six vegas

dus meerdere applicaties
mijn driver is geupdate maar dat hielp niet is best raar heb het nooit op oude moederbord gehad
dus boxjes zijn nog goed :)

indiy
21 September 2010, 13:24
ben erachter gekomen dat eigenlijk alle boxjes kraken
bij verschillende spellen en bij muziek

geluidskaart is geupdate maar helpt niet

dannyma
21 September 2010, 14:21
Mischien dan is vragen met welk progje de muziek wordt afgespeeld en die up-to-date is ?

indiy
21 September 2010, 14:27
ik zeg net ik heb het ook met games dus daar kan het niet aan liggen

rjkv
21 September 2010, 22:36
het kan ook een externe storing zijn,bv:stroomkabels van je pc,storingen die via je stroomnet binnenkomen

PeterN
21 September 2010, 23:28
Klopt. De twee dingen die je nog kan nakijken zijn:
- De connecties en ik denk nog steeds dat het veel kans maakt als oorzaak: boxen naar de pc, de fiche in de pc, de kabel, maar ook in de pc eventueel als er nog aansluitingen verder gaan naar front connector van de behuizing. Eventueel daar eens een fiche insteken want is een speciale connector die geluid onderbreekt als je hoofdtelefoon aansluit. Ook zeker eens die hoofdtelefoon aansluiten en luisteren als die ook kraakt (kom je ook al meer aan de weet mee).
- En dan gelijk rkjv zegt, let eens op de loop van de kabel langs eventuele stoor bronnen. Kijk dat usw pc insteekt op een geaard stopcontact (moet je zo wie zo doen voor de veiligheid)

indiy
24 September 2010, 22:11
geen gekraak meer volume op itunes en op games iets zachter ingesteld en weg probleem

kurt0015
26 September 2010, 22:20
Ey,

Dat komt zo vaker voor bij moederbord geluidskaarten. Ik had dit vroeger ook en merkte dat
het grootste probleem was dat de pc en speakers op zelfde stopcontact (stopcontactdoos) instaken.
Volume zachter zetten zoals je zegt werkt altijd wel. Maar wat ik hier heb gedaan omdat ik het soms
wel eens leuk vind het net ietsje harder te zetten. Is een filterke gebouwd zodanig dat de net storingen
niet op de speakers kon komen.

Hopelijk hebben andere er wat aan :D

carl
27 September 2010, 21:32
Is een filterke gebouwd zodanig dat de net storingen
niet op de speakers kon komen.

Hopelijk hebben andere er wat aan :D

Dit klinkt eigenlijk intressant :D Hoe heb je dit aangepakt als ik mag vragen ? (Zou misschien ook een mooie tutorial zijn aangezien het voor verschillende zaken kan gebruikt worden)

indiy
27 September 2010, 21:34
vraag mij ook af hoe je dat gedaan hebt want hou er ook wel van volume volop te hebben en bij games gewoon super geluid

dannyma
28 September 2010, 05:11
ik zeg net ik heb het ook met games dus daar kan het niet aan liggen games enz komen allemaal met geluid van de geluidspeler die je op dit moment als 1 gebruikt .
heb je de contactpunten met contactspray al is bewerkt kan mischien vals contact zijn met de plug waar het is aangesloten vanwege stof en enz .

Trax
29 September 2010, 10:40
Ik heb ooit soortgelijk probleem gehad. Vooral bij een dj programma. Na erg lang zoeken en support contacteren bleek uiteindelijk de fout erin te zitten dat in mijn windows bij geluidsapparaten alles standaard ingesteld stond op 48000kHz. Mijn dj programma (maar ook spellen etc...) stonden 'slechts' default op 44100kHz waardoor ofwel alles kraakte, ofwel alles vastliep. Oplossing was dus in mijn windows alle instellingen terug te schroeven naar 44100kHz en toen werkte alles kraakhelder.

Btw, het verschil tussen 48000kHz (dvd kwaliteit) en 41000kHz (cd kwaliteit) ga je echt niet horen :D

indiy
29 September 2010, 14:26
hoe kan ik dat terug zetten/ waar kan ik deze instelling vinden?

Trax
29 September 2010, 14:48
Configuratiescherm - geluid - uw geluidskaart/luidsprekers - geavanceerd

Screen erbij voor de duidelijkheid. Hopelijk lost dit je probleem op.

Succes!

http://img813.imageshack.us/img813/8351/geluid.th.jpg (http://img813.imageshack.us/i/geluid.jpg/)

indiy
29 September 2010, 14:49
en voor xp :P

Trax
29 September 2010, 14:53
Kan ik geen screens van leveren, zit op 7, maar zou ongeveer hetzelfde moeten zijn.

indiy
29 September 2010, 14:54
ja t probleem is dus dat dat waarschijnlijk het probleem is maar weet niet hoe ik dat kan veranderen op xp heb onboard geluidskaart :)