Volledige versie bekijken : Domeinnamen probleem



Dexter
20 September 2010, 14:24
Ok ik heb een probleempje. Ik heb een website gemaakt met Wordpress voor een klant maar nu zie ik juist dat de client slechts 1 MySQL database kan hebben en hij gebruikt die al voor zijn forum. Nu dacht ik, aangezien ik mijn client ook persoonlijk ken, de wordpress database op mijn domein te zetten.

En nu mijn probleem: Dus mijn client heeft domein1 en ik heb domein2. Nu als ik die wordpressinstallatie op mijn domein zet zou ik graag hebben dat het lijkt dat hij toch op domein1 staat.

Dus: domein2.com/wordpress moet domein1.com worden maar domein1.com/forum moet domein1.com/forum blijven. Ik kan dus niet gewoon de domeinnaam naar mijn domein2 sturen en de hosting van mijn client niet gebruiken (want het forum staat nog steeds bij hem).

Iemand een idee, hoe je dit moet doen?


Alvast Bedankt,


Dexter

Martijnc
20 September 2010, 14:32
Dat gaat waarschijnlijk niet werken, de meeste hosts blokkeren remote MySQL connections uit veiligheidsoverweging. Je kan alleen lokaal verbinden met de MySQL server.

Je kan het forum én WordPress wel probleemloos op dezelfde database laten draaien, WordPress heeft een prefix (wp_ ?) voor alle tabelnamen staan zodat er geen conflicten ontstaan, het forum heeft waarschijnlijk iets gelijkaardigs. Gewoon voor beide installaties dezelfde database gebruiken. Uiteraard eerst een backup maken voor je WP installeert.

Dexter
20 September 2010, 14:40
Daar had ik ook al aan gedacht, alles in dezelfde database te steken. Maar ik dacht dat het veiliger ging zijn als ze apart zaten. Dat van remote MySQL connections wist ik wel niet. Ik zal strakjes eens proberen ze in dezelfde database te proppen. :)

Bedankt trouwens voor het snelle antwoord :O


Dexter

Xpert
20 September 2010, 20:02
Ik zou ook alles gewoon in 1 database steken en deze verdelen in 2 prefixen...
Dit werkt vlekkeloos en qua beveiliging maakt dat niet veel verschil uit hoor. Als ze willen hebben ze je toch... Is het niet met 1 database dan is het met 2...

Maar het zou moeten lukken dat ze die direct gaan hacken. Ook op tijd backups nemen is handig. Zo hoef je geen bang te hebben van dataverlies/backupverlies.

Een goede host maak ook zelf voor zijn klant dagelijks backups vanbeide

Xpert

Dexter
22 September 2010, 14:13
Hier mag een slotje op, alles is overgezet zonder problemen.


Dexter