Volledige versie bekijken : Poll van de maand: Computer op school



Baloeke
20 September 2010, 14:53
Sinds de opkomst van de computer is er veel in ons dagelijks leven veranderd. Toen wij naar school gingen moesten wij sleuren met zware boekentassen, ons huiswerk moest netjes geschreven worden, iets opzoeken moesten gebruik maken van encyclopedieën of gaan zoeken in de plaatselijke bibliotheek,...
De tijden veranderen en met de start van het nieuwe schooljaar zouden wij eens graag willen weten hoe onze studenten het tegenwoordig het onderwijs volgen.

Stuntman Phil
24 September 2010, 23:23
Ik was eeeerst ! Haha

salmax
24 September 2010, 23:57
volg geen school meer
of het moest op minatica zijn

Quazie
25 September 2010, 18:04
Ik loop geen school meer, maar krijg er misschien over een paar jaar terug zin in als ik op pensioen ben.
Daar staat tegenover dat elke hogeschool- of universiteitsstudent zowiezo bij hun inschrijving al een emailadres krijgt en de nodige paswoorden om zich aan te melden op de schoolserver. Want daar dienen ze de berichten/cursussen te raadplegen die de professoren daar plaatsen.
Studenten die financieel niet vermogend genoeg zijn om zelf een pc/laptop (met/zonder internet) aan te schaffen kunnen gratis de nodige apparatuur gebruiken die zijn onderwijsinstelling ter beschikking stelt.

chira
25 September 2010, 18:21
:shy: ik vindt een computer wel nodig op school en thuis , wij oudtjes zijn nooit te oud om bij te leren :)

Phil O'Sophe
25 September 2010, 20:31
Was voor mij "gemakkelijk" om te antwoorden ;)

Baloeke
25 September 2010, 21:03
Ikzelf ga naar de avondschool. Daarvoor moet ik af en toe hier thuis eens wat werkjes maken. Dus ik heb af en toe een computer/laptop nodig voor school.

Obsessed
27 September 2010, 12:20
Tot nu toe hadden de kids 's avonds af en toe de thuis-pc nodig om iets van "Smartschool" te halen.
Vanaf vandaag echter begint de dochter met universiteit. Dus verwacht ik dat ze snel haar laptop gaat beginnen meenemen.

Dexter
3 October 2010, 16:53
Ik heb mijn laptop/computer min of meer elke dag nodig om het online platform van de Universiteit na te kijken. Proffen zetten daar mededelingen en oefeningen op en je bent zowat verplicht om dat tijdens de week, dagelijks na te kijken zodat je zeker niets mist. :)


Dexter

compuchrisje
3 October 2010, 21:32
Voor de keren dat ik me inschreef voor pc-cursussen ben ik enkel de allereerste begonnen zonder pc in huis en voelde me vooral héél héél stom :lol:. Halfweg die cursus (zal in 95 -96 of zo geweest zijn) vond ik een tweedehandspc met 4 mb geheugen en een harde schijf van 200 mb. Probeer daar nu nog maar es iets op te krijgen, zelfs de updates raak je daar niet kwijt.
PC is hier wel een stuk van ons leven geworden, maar niet omwille van school als eerste noodzaak. Wel voor contact met kids die uitvliegen en vér vliegen!

Elboulle
11 October 2010, 07:39
Ikzelf heb dagelijks een pc/laptop nodig. Zowel voor het werk als voor de avondschool. De kids hier leren nu met een pc werken. Onze oudste zoon is hier al redelijk mee weg.(8 jaar). Onze jongste (4 jaar), kan de pc al op en af zetten, een spel starten, mee spelen en afzetten. De pc's/laptops zijn bij ons niet meer weg te denken. Zeker in deze dagen. Bij onze jongste zoon staat er een pc in het kleuterklasje....(was in mijn tijd niet denkbaar...Lol)

nightraver
11 October 2010, 10:41
Ik heb de laatste optie gekozen, mijn kinderen zijn jong, de oudste is 8 en de jongste 4, in de lagere school gebruiken ze ook al wel een computer, maar die staat gewoon in school, dus hier thuis moeten ze zeker nog niets doen op de computer voor school. De oudste is echter wel in de voetsporen van papa aan het treden, die heeft buiten de pc niet echt nog veel interesses, ik probeer dit echter toch wat te beperken, want ondanks dat pc's enorm belangrijke rol spelen in ons leven van vandaag vind ik dat kinderen soms ook nog gewoon kind MOETEN zijn, dus hij gaat bijv ook naar de scouts en toestanden, en zijn computergebruik probeer ik tot een maximum van 4 dagen per week te beperken. In de vakantie is dit soms wel meer. Maar ouders die hun kinderen de dag van vandaag geen computer geven die maken volgens mij van hun kinderen analfabeten, want een pc is nu eenmaal niet meer uit onze maatschappij weg te denken.

Nijntje666
13 October 2010, 22:25
Aangezien ik de ICT opleiding volg, kom ik er niet aan onderuit dat ik de computer op school én thuis nodig heb!
Ben het soms ook wel eens goed beu ook haha :)

ultddave
17 October 2010, 20:26
Ik heb dagelijks een laptop nodig wegens de 5u durende werkzittingen waarbij we moeten programmeren. ;)

Mvg,
Dave