Volledige versie bekijken : Pictogrammen wijzigen op bureaublad Mac



VLG
22 September 2010, 18:24
Is dit mogelijk en hoe ?

carl
24 September 2010, 16:45
1. Selecteer hetgene waarvan je het icoon wil veranderen
2. Vraag de info op (cmd + I OF file > get info)
3. Sleep of plak een nieuw icoon (afbeelding, bestaand icoon, ...) op het icoon links boven

VLG
26 September 2010, 09:30
Ik heb de stapjes inderdaad gevolgd maar de afbeelding wordt niet weergegeven. Wel zie ik dat het icoontje veranderd in een algemene png afbeelding, maar niet het gewenste icoontje dus. Ik heb specifieke .png afbeelding hiervoor gebruikt.
Als ik dit met een tweede pictogram doe en ik gebruik een ander icoontje wordt opnieuw het standaard png afbeelding weergegeven.
Help.

carl
26 September 2010, 11:02
Een beetje misinformatie van mijn kant, blijkbaar wordt het pictogram geassocieerd met het bestand gebruikt. In mac osx zijn dat .icns bestanden. Je zal een stukje software moeten gebruiken om afbeeldingen om te zetten naar .icns formaat ;) (die zijn blijkbaar gratis te vinden, google maar eens op 'icns converter osx')

VLG
26 September 2010, 15:22
Ook dit heb ik gevolgd. Ik kreeg uiteindelijk een icns bestandje want ik heb uw werkwijze gevolgd: namelijk via een website mijn icoontje geconverteerd. Eenmaal dit bestand opgeslagen op mijn bureaublad heb ik opnieuw geprobeerd het icoontje te gebruiken. Tevergeefs ...
Wel opnieuw een soort van gestandardiseerd icoontje net zoals in stap 2.
Hmm ... nog suggesties ?

carl
26 September 2010, 16:32
Je kan proberen om dat icoon in een programma te stoppen, en dan dat programma erop slepen.

Ga naar applications
Rechterklik op een programma
Show package contents
Open daarin dan de map Contents/Resources/
Zoek het .icns bestand van het programma
Maak er een backup van
Hernoem je geconverteerde afbeelding naar het .icns
Plaats de hernoemde geconverteerde afbeelding in de map
(Mogelijk moet je nu de finder herstarten, maar vermoedelijk werkt dit direct)
Sleep het programma op het icoontje van datgene waar het moet komen
Plaats het oorspronkelijke bestand terug in de package

Dit is meer gedoe dan ik zou verwachten, dus mogelijks is er een eenvoudiger manier. Ik heb zelf ook geen .icns bestand staan om het even te proberen.

Snakey
26 September 2010, 18:06
Er bestaan wel wat programma's die het hele proces automatiseren, ikzelf heb ooit nog Candybar (http://www.panic.com/candybar/) gebruikt (van Panic (http://www.panic.com)), is jammer genoeg niet gratis, maar je kan al wat icoontjes veranderen tijdens de trial periode.