Volledige versie bekijken : Remote installaties



jvuz
24 September 2010, 09:46
Hallo,

ik zoek een manier om programma's van op afstand te installeren. We gebruiken hier geen WIndows server, dus ik kan geen group policies gebruiken. Heeft iemand een idee?

Jvuz

PeterN
24 September 2010, 12:58
Je zal iets meer info moeten geven denk ik om een goed idee te hebben wat je eigenlijk bedoelt of wil doen (draait er windows aan de andere kant? Is het programma beschikbaar aan de remote kant en waar, ik veronderstel dat de remote pc internet verbinding heeft?)
Als je iets zoekt dat op afstand een andere pc kan bedienen kan je Teamviewer (http://www.minatica.be/downloads/650-TeamViewer) gebruiken. Je kan dan programma's op de remote pc installeren vanaf uw plaats. De software zelf kan je over dezelfde verbinding eerst via filetransfer naar daar sturen of via internet op een gekende plaats ophalen.
Ik weet dus niet als je zoiets bedoelt;) Ik gebruik het bv om een serertje geheel te beheren. Er zit daar geen toetsenbord of scherm aan en staat elders.

jvuz
24 September 2010, 13:01
Ondertussen heb ik een manier gevonden om dit te doen. Firefox installeren vanop afstand kan ik op de volgende manier doen:


set /p IP=Enter Destination IP: 192.168.
copy \\nisos\freesoft\applics\mozilla\win\firefoxUK.exe \\192.168.%IP%\c$\firefoxuk.exe
PAUSE
psexec \\192.168.%IP% "\\192.168.%IP%\c$\firefoxuk.exe" -ms
PAUSE
del \\192.168.%IP%\c$\firefoxuk.exe
PAUSE
exit