Volledige versie bekijken : Handmatig formatteren LaCie Starck lukt niet



ekroeze86
27 September 2010, 13:55
Hey,

ik heb onlangs een LaCie Starck 320GB gekocht, maar het is me nog niet gelukt om 'm te installeren. Met de setup assistant van LaCie is het niet gelukt. Er kwam een melding dat ik 'm handmatig moest formatteren met schijfbeheer. Nou heb ik computerbeheer opgestart en de hard disk wordt wel herkend, maar ik weet niet hoe ik 'm nou moet formatteren?!
Weet iemand wat ik verkeerd doe?

Mvg,

Elles

salmax
27 September 2010, 15:12
kan je niet rechts klikken en formateren kiezen waar je zag hij herkent werd

dit is voor windows 7 maar denk voor andere windows systemen niet veel verschild

start-->comfiguratiescherm-->systeembeheer-->computerbeheer-->opslag-->schijfbeheer-->daar zie je de hd verschijnen -->kun je nu rechts klikken nemen---> formateren

alle gegevens gaan weg bij formateren he

ekroeze86
28 September 2010, 11:14
He Salmax,

Nee dat lukt ook niet. Had ik ook geprobeerd, maar de enige opties die er dan zijn zijn 'eigenschappen' en 'sluiten'. Ik werk op een windows vista, maar dat moet toch eigenlijk geen verschil maken? Ik heb 'm ook proberen te koppelen aan een andere laptop(ook vista), maar daar krijgen we met hetzelfde probleem te maken.

Groetjes Elles

PeterN
28 September 2010, 12:54
Vreemd. Kan je eens hier een screenshot posten van het beeld dat je hebt in schijfbeheer en waar je juist rechts klikt?
Hoe een afbeelding hier op het forum posten vind je hier (http://www.minatica.be/content/480-Afbeeldingen-gebruiken-op-het-forum).

Spoorzoeker
28 September 2010, 14:56
Ik heb onlangs ook een LaCie gekocht en ik dacht ook dat normaal formatteren genoeg was.
Helaas had ik nog minder dan 1mb ruimte !.
Gelukkig had ik de files die op de schijf stonden veilig gesteld en toen ik nog eens goed las, bleek dat ik met dat
programmaatje de sachijf moest formatteren. Daarna had ik de totale harddiskruimte.

Geen idee hoe of wat, maar het was de enige manier.