Volledige versie bekijken : Connection SQL server



tinedsch
28 September 2010, 18:19
Hallo iedereen,
Ik begin pas PHP en MYSQL te gebruiken, ik heb vroeger al eens met HTML websites gemaakt en wil nu met gebruik van databases een website starten.
Hiervoor heb ik Apache 2.2, PHP5 en MySQL (workbench 5.2 CE, server 5.1, connector ODBC 5.1) geïnstalleerd. De server is running, en de configuratie van de database in workbench is succesvol tot stand gebracht. Enkel de connectie database - server wordt niet tot stand gebracht. Ik dacht dat de fout lag doordat ik de connector ODBC niet had geïnstalleerd. Maar nu ik een connectie als volgt probeerde :ODBC data source administrator > create new data source to SQL server > Microsoft SQL server login:
kreeg ik devolgende boodschap
Connection failed:
Sql state:’01000’
SQL Server error:2
(Microsoft) (ODBC SQL server driver) (shared memory) connection open (connect())),
Connection failed:
Sql state:’08001’
SQL Server error:17
(Microsoft) (ODBC SQL server driver) (shared memory) SQL server does not exist or access denied

Weet iemand waar de fout kan liggen, kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt


Tine

carl
28 September 2010, 19:54
Ik herken daar precies visual studio :D

Wat je hier probeert is verbinding maken met een Microsoft SQL server, niet met een MySQL server. Je hebt denk ik geen ODBC nodig als je geen MSSQL server gebruikt.

Ik ken absoluut niets van PHP maar ik geloof dat je zal moeten een connectie instellen in PHP. Hier (http://www.mysql.com/products/connector/) kan je verschillende connectors vinden.

Butterflyice
28 September 2010, 23:00
Je had beter wamp of xxamp kunnen instaleren deze bevat php en mysql en dan had je aan phpmyadmin gehad om het in aan te maken en zo te koppelen.
Nu moet je onnodig veel zionloos werk doen om het werkend te krijgen.
Dus mijn advies is eerst een van de bovenste tootljes installeren.

tinedsch
28 September 2010, 23:57
Bedankt voor jullie feedback!

WAMP of Xampp heb ik niet eerder geïnstalleerd omdat het niet zo veilig is als je werkt met life server omgeving en 'beperkte' ondersteuning biedt voor sommige applicaties (hoewel PHP en MYSQL wel ondersteund worden) en vooral goed is als testomgeving.

Ik wil WAMP of XAMPP wel installeren, maar ben toch curieus om de MySQLServer alsnog te laten werken. Is er iemand die mij hierbij nog verder kan helpen? Ik zit inderdaad met een server conflict zit. Ik zag enkel de MSSQL server werken en niet de MySQL server in de task manager.

Butterflyice
29 September 2010, 10:35
Zo te zien heb je dan alleen MSSQL beschikbaar en nog niet de MySQL dit zijn 2 aparte database types
Voor MYSQL instaleren heb ik hier een link voor je.
http://dev.mysql.com/tech-resources/articles/4.1/installer.html

suc6 er mee