Volledige versie bekijken : Windows 7 een goed idee of toch niet?



butskristof
29 September 2010, 18:13
Beste,

ik ondervind de laatste tijd problemen met mijn Windows, en ben van plan mijn pc te formatteren. Het systeem waarop ik draai heeft de volgende specs;


Intel Pentium 4 2,80 GHz
2 GB DDR
120GB HDD
ATI Radeon 9200 128mbMomenteel draait hij op Windows XP, maar ik overweeg om een upgrade uit te voeren naar W7. Ik weet echter niet op dit een goed idee is als ik de system requirements van 7 bekijk:


1 gigahertz (GHz) or faster 32-bit (x86) or 64-bit (x64) (http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/products/features/64-bit-support) processor
1 gigabyte (GB) RAM (32-bit) or 2 GB RAM (64-bit)
16 GB available hard disk space (32-bit) or 20 GB (64-bit)
DirectX 9 graphics device with WDDM 1.0 or higher driver Vooral de grafische kaart lijkt mij een probleem te worden. Die ondersteunt namelijk geen Aero, hoewel dit niet echt een vereiste is want de grafische effecten zijn voor mij zo goed als overbodig. Aangezien ik me ook veel bezighoudt met Photoshop en dergelijke vraag ik me ook af of deze nog naar behoren gaan werken in Windows 7?
Ik heb Windows 7 al getest onder Virtual Box, en het lijkt naar mijn mening wel vlot te draaien, maar zal dat ook zo zijn als ik Office 2010, Photoshop, Visual Basic, en dergelijke installeer + werken die programma's op zichzelf ook vlot onder Windows 7?

Is er iemand die hier een zicht op heeft en of het al dan niet een goed idee is om te upgraden. Indien ik zou upgraden, welke versie neem ik dan best? (Home Premium/Home Basic/Starter)?

Dank bij voorbaat,
Kristof.

PeterN
29 September 2010, 23:38
Pentium 4. Ik zou het niet doen. Denk er ook aan dat je met wat oudere hardware zit en dus overal nog een windows 7 driver voor moet vinden en dat kan goed zijn dat dit niet zo is. Ook kijken naar randapparatuur (printers, scanners, ...) die je aansluit.
Je moet je afvragen als er iets is wat je nu niet kan en met windows 7 wel? Als je nu alles kan is er geen nood naar update en met een iets ouder systeem zou ik het niet doen hoor. Beter dan wachten en bij een nieuw systeem de laatste os nemen in 64bit of mss dan al in 128bit :p

EDIT: foutje van mij, software moest natuurlijk hardware zijn ;)

dannyma
30 September 2010, 12:42
Geen goed idee veel te zwak voor 7 met 7 heb je toch krachtigere machine nodig .