Volledige versie bekijken : partitie harde schijf verdwenen



noenkelMi
30 September 2010, 22:07
hoi,

de L partitie van mijn externe schijf is verdwenen of leeg (externe schijf, 1T, bestaat uit 2 partities)
bij alles wat ik probeer te doen (erop klikken; "Recuva" of "Pc inspector file recovery" proberen te gebruiken) krijg ik de opmerking dat ik de schijf in station L moet formateren.
Er staat (stond? :damn:) heel erg veel muziek op die partitie.
Wat moet ik doen?
Ik werk met Vista

bedankt
Michel

Baloeke
30 September 2010, 22:55
Heb je post in het juiste onderdeel geplaatst.

Elboulle
1 October 2010, 07:26
Is het probleem al verholpen met een reboot misschien?

Je kan eerst eens kijken of je in systeembeheer => opslag => of daar nog je (verdewenen/lege) partitie te zien krijgt en hoe die ervoor staat.
Het kan ook zijn dat die partitie door de één of andere reden, een andere driveletter heeft gekregen.

Laat maar weten.

noenkelMi
2 October 2010, 12:39
bedankt,

er staat:
L : 465.8 GB RAW
in orde (primaire partitie)

in " mijn computer" zie ik van mijn externe schijf:
(K) het balkje waarin de vrije hoeveelheid ruimte
(L) staat er enkel geschreven 'lokaal station'

Michel

compuchrisje
3 October 2010, 02:04
Probeer eens een screenshot te geven, noenkelMi. Een afbeelding zegt soms veel meer.
Zijn er acties die je recent hebt uitgevoerd die met schijfbeheer te maken hadden?

noenkelMi
3 October 2010, 12:13
OK, merci

hier zijn beide:

http://img684.imageshack.us/img684/7421/printscreencomputer1.jpg

http://img442.imageshack.us/img442/9131/printscreencomputer.jpg


nog maar eens bedankt

Michel

noenkelMi
3 October 2010, 12:37
recentelijke acties?
Hmmm (te) groot onderhoud:

Advanced System Care
SpeedUpMyPc
MemoryImproveMaster
SmartDefrag
TuneUp 1-Click Maintenance
Spybot search and destroy
Clean Disk with 1 click

ik vrees iets teveel?

PeterN
3 October 2010, 15:31
Een Raw partitie is normaal niet bereikbaar vanuit Windows en krijgt ook geen letter toegewezen. Dus in dat opzicht doet de pc wat hij hoort te doen. Nu waarom die partitie ineens Raw is geworden is een andere zaak. Als er gewoon data op stond en nu ineens Raw is geworden kan je dit (http://support.microsoft.com/kb/822653) eens proberen.

Een andere methode is een linux opstart cd branden en daarmee opstarten. Normaal kan deze zowel NTFS/windows aan als RAW partities. Dan eens kijken wat je terug vindt en eventueel alle data van de Raw partitie naar een NTFS partitie kopiëren.

compuchrisje
3 October 2010, 21:37
Teveel registerruimers en andere tegelijkertijd gebruiken is nooit goed. Kom je niet aan een toegang via een linux-live cd, zal je moeten uitvissen of die ruimers een registerbackup hebben gemaakt. Zo ja, zal je die één voor één moeten terugzetten en best in de omgekeerde volgorde, dus beginnen met wat je laatst hebt gebruikt.
Wil je persé je register afslanken, gebruik dan ééntje (CCleaner is nog steeds de meest betrouwbare) en maak telkens een reservekopie om bij falen terug te kunnen keren.
Van dat stuk schijf is idd de formattering verdwenen :wall:

noenkelMi
3 October 2010, 22:38
OK, bedankt
ik zal maar met het gemakkelijkste beginnen
en das de tip van Chrisje (oh ja, CCleaner heb ik ook :-)