Volledige versie bekijken : Netwerkkaart kapot of niet?



ghost
1 October 2010, 19:07
Ik denk dat het netwerkkaart kapot is van mijn dochter haar pc . Ik zie vanachter haar pc 1 groen ledje branden terwijl er 2 ledjes zijn , ik heb dan uitvoeren =>cmd=> en dan ping localhost gedaan en ik krijg dit scherm .http://img696.imageshack.us/img696/5163/cmdselina.jpg

Zou het netwerkkaart kapot zijn?

Pilote
1 October 2010, 22:49
Waarom denk je dat u netwerkaart stuk is?
Als ik doe zoals u zeg ping localhost ik krijg het zelfd als bij u.

Probeer eens met ipconfig of ipconfig/all , daar zal je zien als je een ip adres krijg he.

PeterN
2 October 2010, 00:42
Is normaal hoor Ghost. 1 ledje is bijna constant aan, de andere bijna constant uit ;)
Gewoon gelijk Pilote zegt, ipconfig/all doen en eens kijken als je een ip hebt gekregen van je router.
Post eventueel hier even uw tekst die je dan ziet.

ghost
2 October 2010, 09:31
Waarom denk je dat u netwerkaart stuk is?
Als ik doe zoals u zeg ping localhost ik krijg het zelfd als bij u.

Probeer eens met ipconfig of ipconfig/all , daar zal je zien als je een ip adres krijg he.
Zal ik doen ;) Waarom ik dat dacht , weet niet ken er niet zoveel van :shy:
Duh geen mod meer:eek:



Is normaal hoor Ghost. 1 ledje is bijna constant aan, de andere bijna constant uit ;)
Gewoon gelijk Pilote zegt, ipconfig/all doen en eens kijken als je een ip hebt gekregen van je router.
Post eventueel hier even uw tekst die je dan ziet.

Wist ik niet van die ledjes , maar soit , leer toch nog een beetje bij:)
Hier is de pic . Je zult wel zien zeker als alles nog normaal werkt?
En nog niks opgevallen aan die pic. peter:p

http://img339.imageshack.us/img339/6639/cmdselina1.jpg

Snakey
2 October 2010, 12:02
Je hebt een APIPA adres, dat is een adres dat de pc aan zichzelf toekent om een ad-hoc netwerkje op te stellen. Windows doet dit omdat er geen adres verkregen wordt via de DHCP server. Doe eens een ipconfig /renew, dan zal er een nieuwe lease gevraagd worden aan de DHCP server, als het te lang duurt, dan weet je dat er iets fout is met (je verbinding tot aan) je DHCP server.

ghost
2 October 2010, 12:41
Ok heb ik gedaan dan krijg ik dit , en nu?

http://img155.imageshack.us/img155/3231/cmdselina2.jpg

ghost
2 October 2010, 15:51
Ik denk dat ik eens format c ga doen , want telkens als ik bij avast in de instellingen ga kijken , en het vinkje weg doe bij webschild, geraak ik even op google . Maar als ik iets typ gelijk minatica ,.... en op zoeken klik duurt het een eeuwigheid , en geraak er dan nog niet op . Dus ik "dacht" ga dan avast verwijderen , en misschien een andere antivirus installeren . Maar dat brengt dus ook al geen geluk , want ik geraak niet verder dan google .
Ik heb daarna nog eens ipconfig /renew gedaan en toen kreeg ik dadelijk ipadressen , of dergelijke.
Of is er nog iets wat ik kan doen?

peenif
2 October 2010, 16:40
Winsock XP Fix eens gedraaid? Wie weet..., zeker nu je een format overweegt. Ik had onlangs ook een serieus probleem na desinstallatie van iTunes waar zelfs de Belgacom helpdesk geen raad mee wist en deze kleine tool heeft dit in een oogwenk opgelost.

PeterN
2 October 2010, 23:00
Ghost, je krijgt geen ip adres van je router, dat is alles ;) Dat je google kan zien zal waarschijnlijk zijn dat die offline gesaved staat. Maar eens je iets intikt moet hij daadwerkelijk op internet en dan gaat het niet ;)

Ik veronderstel dat je via een router werkt waar meerdere pc's insteken. Kijk eerst na als je pc 'automatisch ip verkrijgen' heeft opstaan. Zie hiervoor hier (http://www.minatica.be/threads/39094-FAQ-Netwerken-amp-Servers) naar punt 2.
Als je pc op automatisch ip staat is dit al ok. Herstart en kijk als je een ip krijgt in de range 192.168.xxx.xxx Dat zijn ip's van je router als je die standaard hebt laten staan. Krijg je terug 169.xxx.xxx.xxx is het niet goed.
Het probleem ligt dan aan de kabels/aansluiting/kaart. Sluit een andere pc even aan op die kabel en kijk als die wel werkt. Zo kan je de hele aansluiting tot de pc uitsluiten. Eventueel probeer eens met een andere kabel. Wat je ook kan doen is op de router eens twee kabels omsteken, het kan zijn dat 1 poort van de router het begeven heeft.

Dus eerst instelling automatisch ip checken, daarna proberen te achterhalen waar de fout zit: in kabel (fiche), de kaart zelf, de router poort.

(btw, zie ik dat nog goed : c:document en settings/DNysten :p)

Pilote
2 October 2010, 23:40
Zal ik doen ;) Waarom ik dat dacht , weet niet ken er niet zoveel van :shy:
Duh geen mod meer:eek:



Nee Ghost, te druk met andere zaken zodat de extra's er nu voorlopig niet meer bijkunnen.:cry:

ghost
3 October 2010, 13:36
Winsock XP Fix eens gedraaid? Wie weet..., zeker nu je een format overweegt. Ik had onlangs ook een serieus probleem na desinstallatie van iTunes waar zelfs de Belgacom helpdesk geen raad mee wist en deze kleine tool heeft dit in een oogwenk opgelost.

Nee het werkt niet was het maar zo simpel , maar toch bedankt;)

Ghost, je krijgt geen ip adres van je router, dat is alles ;) Dat je google kan zien zal waarschijnlijk zijn dat die offline gesaved staat. Maar eens je iets intikt moet hij daadwerkelijk op internet en dan gaat het niet ;)

Ik veronderstel dat je via een router werkt waar meerdere pc's insteken. Kijk eerst na als je pc 'automatisch ip verkrijgen' heeft opstaan. Zie hiervoor hier (http://www.minatica.be/threads/39094-FAQ-Netwerken-amp-Servers) naar punt 2.
Als je pc op automatisch ip staat is dit al ok. Herstart en kijk als je een ip krijgt in de range 192.168.xxx.xxx Dat zijn ip's van je router als je die standaard hebt laten staan. Krijg je terug 169.xxx.xxx.xxx is het niet goed.
Het probleem ligt dan aan de kabels/aansluiting/kaart. Sluit een andere pc even aan op die kabel en kijk als die wel werkt. Zo kan je de hele aansluiting tot de pc uitsluiten. Eventueel probeer eens met een andere kabel. Wat je ook kan doen is op de router eens twee kabels omsteken, het kan zijn dat 1 poort van de router het begeven heeft.

Dus eerst instelling automatisch ip checken, daarna proberen te achterhalen waar de fout zit: in kabel (fiche), de kaart zelf, de router poort.

(btw, zie ik dat nog goed : c:document en settings/DNysten :p)

Heu , die herstart bedoel je de pc herstarten , maar wat bedoel je met die range , versta ik niet :damn:
Wat ik nog heb geprobeerd is de de kabel van mijn oudste dochter hare pc , uitgetrokken en die in de netwerkkaart van de jongste gestoken , maar dat ging ook niet , want de oudste dochter hare netwerkkaart werkt dus wel , hunne pc's staan tegenover elkaar. Dus heeft ook geen zin als ik op de router verwissel want ik heb dus die twee al verwisseld , aan de pc's.

PeterN
3 October 2010, 15:41
Ok, als je dat al gewisseld hebt kan je idd dat stuk uitsluiten. Blijft de netwerkkaart en pc over.
Kijk dus eerst de instelling na 'automatisch ip verkrijgen' (zie hier (http://www.minatica.be/threads/39094-FAQ-Netwerken-amp-Servers) punt 2). Herstart pc helemaal en kijk weer via het commando 'ipconfig/all' als je nu een ip hebt dat begint met 192.168.xxx.xxx Als je dat krijgt is het inorde.
Zo niet, kan je nog eens proberen van de netwerkkaart eens te herinstalleren en eventueel als het een losse kaart is eens uittrekken en terug insteken (mss slecht contact) Blijft het niet lukken vrees ik idd voor de kaart. Een nieuwe losse kaart is gelukkig niet erg duur.

ghost
3 October 2010, 18:36
Ahja was ook vergeten te zeggen dat hem, op automatisch ip stond.
Mijn ip is indd. 192.168.xxx.xxx , ik had hem al uit getrokken , want ik dacht dat dus ook dat hem slecht contact had maar niks zenne.
Maar ja zal anders eens kijken voor een andere kaartje , is nooit weg gegooid. ;-)
http://img137.imageshack.us/img137/9683/cmdselina3.jpg

PeterN
3 October 2010, 19:41
Op bovenstaande screenshot is het toch ok...
Je 'IP adres" is 192.168.0.193 en je router adres is 192.168.0.1 Bovenstaande laat zien dat je een ip van je router hebt gekregen en dat nu alles zou moeten werken.

ghost
3 October 2010, 20:09
Tja en toch geraak ik niet op internet , weet het anders ook niet meer wat ik nog kan uitspoken met die pc.

compuchrisje
3 October 2010, 21:27
'k Heb soms ook van die toestanden met internet enz, wat wil zeggen dat ik er zoveel als niks van ken :D. Maar kan het niet zo zijn dat je router is ingesteld op een aantal pc's die toegang mogen krijgen? Zeker met draadloze apparaten (pc's) kan dat een extra beveiliging zijn. Ik denk dus dat je via een andere pc best je routerinstellingen even nakijkt.

PeterN
3 October 2010, 22:28
Herstart uw pc en kijk met ipconfig/all na als je nog steeds een ip adres hebt als 192.168.0.xxx Die xxx kan tussen 2 en 254 liggen.
Als dat het geval is werkt uw netwerkkaart en heeft je pc een ip gekregen van je router. Het moet dan aan de instellingen van de pc liggen.
Ik zag daarnet staan 'lan verbinding 4'. Verwijder eens alle verbindingen, eventueel eens alles verwijderen ook de driver en installeer dan alles terug.

ghost
3 November 2010, 22:01
Ik weet het is een maand geleden , soms geen tijd en soms geen goesting om er verder aan tedoen. Maar het is opgelost, gisteren uiteindelijk een nieuw netwerkkaartje gekocht(6€) , en vandaag in gezet en alles bolt weer zoals het moet .
Merci voor de mensen die mij hebben geholpen . :-) En deze mag op slot .