Volledige versie bekijken : factuur 6% of 21%



lissje01
2 October 2010, 10:57
hallo iedereen, ik heb een klein probleem met het opmaken van een factuur, het betreft een factuur voor schilderwerken. Als men een oud gebouw schildert dan geldt het btw-tarief van 6% als het een nieuwbouw betreft geldt het btw-tarief van 21%. Kan iemand mij helpen hoe ik een formule opbouw waarbij de som van de bedragen ofwel aan 6% is ofwel aan 21%. IK voeg de factuur in bijlage toe zodanig dat het duidelijk is!

groetjes

PeterN
2 October 2010, 22:33
Ergens ga je toch moeten aanduiden als het item aan 6% of 21% was. Nu kan je niet weten als bv het item "verf" verf was voor een nieuw of oud gebouw.
Je kan bv nog een kolom toevoegen waar je bij ieder item aangeeft over welk btw tarief het gaat. Veelal wordt dat gedaan met een code. Bovenaan de kolom staat dan iets als Btw tarief (1=6% 2=21%). Achter ieder item komt dan in de 'Btw tarief kolom' de code 1 of 2 staan met daarachter de prijs exclusief btw. Je kan dan die kolom checken om onderaan de bedragen goed te berekenen.

compuchrisje
3 October 2010, 09:20
Probeer dit (http://nl.swoopshare.com/file/a5b1d74ddd255adf27a757518d3ebe24/Factuur1-2?tags=Factuur1-2&lang=nl)even, maar die factuur is eigenlijk onvolledig. Voor het artikel zou een kolom moeten komen waarin de code van de BTW staat (1 of 2), je kan wel verf aan 6% rekenen, maar niet de verfborstel bv, of andere artikels. Ik heb geen idee welk BTW-tarief je voor de huur van een machine mag rekenen. 21% zou daar wel flink doorgerekend zijn (na 5 keer al terugbetaald).