Volledige versie bekijken : Probleem met acer monitor



Symtex
2 October 2010, 15:04
Ik heb het volgende probleem met mijn monitor, als ik hem aanleg gaat het powerlampje
altijd aan en uit, dat kan een hele poos duren voordat hij eindelijk aan blijft.
Als het geluid van de monitor aanligt maakt die een ploffend geluid.

Is er een probleem met de voeding, kabels ? Hoe is dit op te lossen.

Het is zeker geen softwareprobleem want dit is zo nog voor de pc opstart.

Mvg
Symtex

Fakke_Berto
2 October 2010, 15:18
Is het een ingebouwde voeding of een externe voeding?

Symtex
2 October 2010, 16:05
Er is alvast zo'n zwart bakje met een groen licht aan de voedingskabel (het licht is dan toch groen ook als hij aan en uit gaat)

PeterN
3 October 2010, 00:07
Alleszins niet goed zo snel aan en uitschakelen voor een monitor!
Kijk de aansluiting van de voeding aan de monitor na en eventueel de kabel dat deze niet gekneusd is of zo goed als over. De connector in de monitor nog goed vast? Veelal zijn de schakelaars van de monitors van slechte kwaliteit en gaan deze snel stuk. Vind je niet direct de fout zou ik niet te lang wachten met hem binnen te brengen voor reparatie voor dat hij helemaal stuk is. Een slecht contact kan niet zo duur zijn om te repareren en gemakkelijk gevonden. Mss ken je iemand in de buurt die wat van electronica kent of wat reparaties doet?

Fakke_Berto
3 October 2010, 08:01
Het lijkt alsof de voeding door zijn knieƫn gaat. Dit zou je eens kunnen controleren door onder belasting de spanning te meten. Ik weet niet meteen hoeveel spanning die monitor nodig heeft maar als je ergens een voeding van een ander apparaat liggen hebt die dezelfde spanning geeft en dezelfde aansluiting heeft zou ik zeggen, sluit deze eens aan. Dit kan normaal geen kwaad. Zo weet je meteen om het aan de voeding ligt.
Suc6.