Volledige versie bekijken : heb verbinding met router maar kan niet op internet



krissie
8 October 2010, 15:48
Hallo,
Ik heb hier een HP pavilion dv7 laptop met vista van een vriendin en ik kan niet op internet surfen bij haar thuis niet en ook niet bij mij thuis dus aan de router kan het al niet liggen.Ik kan wel verbinding maken en de signalen zijn zelfs uitstekend.Maar als ik op het internet wil zegt hij de webpagina kan niet worden weergegeven.Ik vermoed dat het aan een of andere instelling ligt maar ik weet niet aan welke.Kan iemand me helpen alvast bedankt!

Emtec
8 October 2010, 18:06
Kan zijn dat er een proxy is ingesteld of dat een vast ip adres dat niet klopt voor die routers...

Proxy kan je nagaan in de instellingen van je browser.
Vast ip via het configuratiescherm:

Open the Start Menu and select "Control Panel."
Select the option "View network status and tasks."
Select "Manage network connections."
Double click on "Local Area Connection."
Select the button "Properties" at the bottom.
Select "Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4)" from the list, then select "Properties."
Make sure that "Obtain an IP address automatically" and "Obtain DNS server address automatically" are the options selected, then select "OK" at the bottom.

Indien je mac adres filtering hebt ingesteld op je router kan dit ook wel de oorzaak zijn... Maar zou toevallig zijn dat dit op beide routers het geval is.

krissie
8 October 2010, 19:38
alles staat juist ingesteld maar hoe kan je zien of mac filtering is ingesteld op de router?

krissie
8 October 2010, 19:41
en dit was ik er nog vergeten bij vertellen als ik internet rechtstreeks aansluit met de kabel kan ik ook niet surfen.Met alle andere draadloze pc 's en laptop lukt het wel om draadloos te internetten.

PeterN
9 October 2010, 01:40
Over welke provider spreken we en welk abonnement (meerdere ip's beschikbaar) en over welk type router?
Als je zegt "als ik internet rechtstreeks aansluit met de kabel" bedoel je dan de kabel van de provider of een kabel van achter de router?

krissie
9 October 2010, 08:35
Ik heb telenet hier is het een d-link DI-624 en het is de kabel van telenet die ik geprobeerd heb.Bij mijn vriendin thuis gaat het ook om een d link router maar dan wel een die telenet heeft geplaatst denk ik .

Emtec
9 October 2010, 11:07
Geraak je wel op de settings pagina van je router?
surfen naar 192.168.0.1 in je browser

krissie
9 October 2010, 11:28
neen dit had ik ook al geprobeerd

g_man
9 October 2010, 12:29
Heb je recent draadloos netwerk aangebracht? Heb je ergens iets veranderd of gewijzigd? Kon je voorheen wél draadloos surfen bij jou of bij je vriendin?

krissie
9 October 2010, 12:58
ja ik heb geprobeert om bij mijn vriendin hun netwerk te beveiligen en daar heb ik kunnen inloggen op de router en dan is het fout gelopen

Emtec
9 October 2010, 18:02
Vreemd probleem toch wel...
Probleem met de router is uitgesloten door het gebruik op 2 locaties (al is de router bij je vriendin wrsch wel een switch)..
Indien het aan de instellingen van de netwerkadapter of aan de beveiliging van het draadloos netwerk zou liggen, zou de kabel wel nog moeten werken.

Kan je op internet als je een vast ip adres neemt (ik stel voor om met aangesloten kabel te proberen)?
bv (aangenomen dat je de standaardinstellingen van je router niet hebt gewijzigd):
ip 192.168.0.15
gateway&dns: 192.168.0.1

Zijn de adapters in apparaatbeheer zichtbaar zonder uitroepteken?
Programma's als bittorrent, etc kunnen ook je verbinding saboteren door teveel connecties aan te gaan... Even afsluiten tijdens testen.

krissie
9 October 2010, 20:06
in apparaatbeheer staat alles zonder uitroeptekens en als ik die vaste ipadressen neem en aansluit op de kabel lukt het ook niet

Emtec
9 October 2010, 20:58
Op internet (http://www.daniweb.com/forums/thread73818-26.html) komt dit vaker terug... Zou een Vista probleem zijn.
Verschillende oplossingen voor gegeven:
- Norton uitschakelen (indien geïnstalleerd)
- TCP/IP 6 uitschakelen (http://www.tech-faq.com/nl/how-to-remove-ipv6-in-vista.html)
- Uitschakelen van Vista autotuning (http://www.speedguide.net/faq_in_q.php?qid=247)
- Drivers netwerkadapters herinstalleren
- Firmware router updaten
- Windows Vista opnieuw installeren... (of miss beter windows 7)

g_man
9 October 2010, 21:09
ja ik heb geprobeert om bij mijn vriendin hun netwerk te beveiligen en daar heb ik kunnen inloggen op de router en dan is het fout gelopenHeb je dat draadloos gedaan? Dan is heet daar misgelopen. Je moet een netwerk met een vaste kabel beveiligen. Ik heb dat recent ook aan de hand gehad met de laptop van een vriend van mij. Die heeft een B-Box2 van Belgacom. Deze moeten resetten en dan alles opnieuw moeten instellen.

PeterN
9 October 2010, 23:30
Idd, beveiligen doe je altijd best met een kabel van je laptop/pc naar de router toe, niet draadloos. waarom? Omdat nadat je op toepassen klikt in de settings van de router de router beveiligd is en je de verbinding draadloos verliest. Je moet dan terug scannen naar beschikbare netwerken en connecteren met de juist ingestelde beveiliging . Heb je iets mis gedaan kan je het niet veranderen want je krijgt immers geen verbinding meer ;)

Dus kabel aansluiten tss laptop en pc, laptop opstarten opnieuw, dan maakt hij verbinding via kabel. Open uw browsere en surf naar zijn ip adres 192.168.0.1 als je dat standaard hebt gelaten. Je kan dat adres vinden via stap 1 hier (http://www.minatica.be/threads/39094-FAQ-Netwerken-amp-Servers). Daarna kan je weer alles veranderen en instellen.

krissie
10 October 2010, 19:09
ik heb dat inderdaad draadloos gedaan en er staat ook norton antivirus op. Wat staat me nu best als eerste te doen?
sorry voor de late reactie maar vandaag niet veel tijd gehad.

g_man
10 October 2010, 19:27
Zeg eens eerst welke jou provider is. En lees dan mijn vorig antwoord ook eens.

PeterN
10 October 2010, 22:47
Zeg eens eerst welke jou provider is. En lees dan mijn vorig antwoord ook eens.
Zie post #6, telenet ;)

Verbind je kabel met de laptop en surf naar het ip van de router (zie mijn vorig bericht) zodat je instellingen kan wijzigen in de router.
Je kan vanalles doen om een router te beveiligen, tot in het absurde toe. Even nogmaar eens een overzicht wat je best doet;)
- in de settings kies je bovenaan voor 'tools' en links voor 'admin'. Hier zet je onderaan bij 'remote management ' een vinkje bij 'disable' en de wijzigingen opslaan. Hiermee geef je aan dat de router settings enkel bereikbaar zijn via verbinding met je router en niet via afstand over internet.
- kies bovenaan tab 'home' en 'links' voor wireless. Zet 'wireless Radio' op 'on' om draadloos aan te zetten. Bij 'SSID' geef je de naam in van je draadloos netwerk bv Janssens. Channel laat je staan (staat standaard waarschijnlijk op 6 maar mag anders zijn)
De Mode laat je ook staan (zal op 'Super G Dynamic Turbo' staan). Volgende twee bolletjes laten staan en dan kom je aan 'SSID Broadcast'. Dat bolletje zet je op enable. Dwz dat straks als je gaat scannen naar beschikbare draadloze netwerken je de naam 'Janssens' gaat zien. Zet nu nog 'security' op 'disable'. Sla op. We gaan eerst alles inorde maken en zorgen dat alles werkt voor we gaan beveiligen.
- ga bovenaan naar tab 'advanced' en links naar 'filters' en zet het bolletje op 'mac filters'. Eronder zet je het bolletje bij 'disable mac filters en sla weer op. We zetten geen filters op.

Ik veronderstel dat ze verder niks verandert hebben aan de setting;) Normaal kan je nu de kabel uit de laptop trekken, scannen naar beschikbare netwerken en dan moet je daar nu de SSID zien die je daarstraks in de router hebt gezet. Je zou er op moeten connecteren en op internet geraken.

Nu om te beveiligen als alles werkt (controleer dit dus altijd eerst) verbind je terug met kabel en surf je weer naar de instellingen.
- dat niemand via internet je settings in de router kan wijzigen heb je al gedaan daarnet.
- neem bovenaan tab 'advanced' en links 'filter'. Deze staat al op mac filtering. Ga nu eerst alle pc's af die toegang mogen hebben en vraag hun mac adres op (zie hier (http://www.minatica.be/threads/39094-FAQ-Netwerken-amp-Servers)). Zet nu het bolletje bij 'only allow computers ...' en vul eronder de mac adressen in. De pc's die aangelogd zijn ga je in het lijstje naast clone terug vinden wat het makkelijker maakt. Maak zo je lijstje op. Mocht er naderhand een nieuwe pc gekocht worden of iemand wil met zijn laptop connectie, moet je dus het mac adres telkens bijvullen in het lijstje.

Als je dat hebt gedaan weer kabel weg en testen als alle pc nog werken en internet toegang hebben.
Daarna pas verder beveiligen eventueel. Enkel de pc's met de opgegeven mac adressen hebben nu toegang meer.

- Bovenaan tab home, links tab 'wireless'. Zet nu security op een bepaalde keuze. WPA2 is beter dan WPA en deze is op zijn beurt beter dan WEP. Het makkelijkste wat gaat werken overal is wel WEP dan WPa en dan WPA2 :p Je moet zelf zien maar ik gebruik nog veel het 'onveilige wep' daar elke wireless pc het kan en ik niet direct zie dat hier thuis iemand met zijn auto voor de deur gaat proberen mijn router te kraken; Ze kunnen enkel gaan vaststellen dat ik geen levensbedreigende dingen heb :D
Dus kies iets. Let op dat je laptop bij de hand hebt en kijkt welke mogelijkheden die aan kan. bv kies je WEP, 128 bit en Ascii;Vul nu een 13 letter woord in. Kies nu altijd voor HEX, niet voor ascii. Ascii is makkelijker maar in 50% van de gevallen komt je router niet overaan met je laptop kwa karacters. Cijfers daar kan je niet over twisten, dus terug naar hex. Kies key 1 en schrijf nu alle hex waarden op en bewaar het. Nu opslaan.

Verwijder je kabel en en surf naar beschikbare draadloze netwerken. Je zal nu je draadloosnetwerk met een sleutel symbooltje voor zien staan wat betekend 'beveiligd'. Connecteer er mee en geef nu in je laptop net dezelfde beveiliging op. Ook bv wep, 128 bit key 1 en de hele resem hexwaarden. Je zou nu terug connectie moeten krijgen.

Succes ;)

krissie
11 October 2010, 12:54
sorry Petern maar ik kan niet surfen op het ip van mijn router .Ik heb dus het volgende gedaan mijn laptop met een kabel aangesloten op mijn router dus de kabel van telenet komt ook in mijn router,dan heb ik de laptop opnieuw opgestart en dan proberen verbinding maken op het ip van mijn router maar nog steeds zonder succes.Als ip heb ik http://192.168.0.1 gebruikt en kan geen verbinding krijgen wat doe ik verkeerd?

PeterN
11 October 2010, 13:22
Dus kabel aansluiten tss laptop en pc, laptop opstarten opnieuw, dan maakt hij verbinding via kabel. Open uw browser en surf naar zijn ip adres 192.168.0.1 als je dat standaard hebt gelaten. Je kan dat adres vinden via stap 1 hier (http://www.minatica.be/threads/39094-FAQ-Netwerken-amp-Servers). Daarna kan je weer alles veranderen en instellen.

Alles lezen hé ;)
Uw andere pc's hebben toch nog internet? Geef ook even je besturingssysteem door , XP, Vista, ... dan helpen ze u soms meer specifiek;)
Doe eens ipconfig/all zoals er staat en kijk naar je bedrade connectie. Je moet een ip hebben gekregen en het ip van de dhcp server moet er ook staan. Eventueel copieer je de tekst naar hier ;)

krissie
11 October 2010, 18:07
bedoel je nu dat ik de laptop waar ik wel nog internet heb moet aansluiten met een kabel op de router en zo ja wat moet ik dan doen met de laptop zonder verbinding moet ik die ook ergens met een kabel verbinden? Mijn vaste pc kan ik niet met een kabel aansluiten want er zit zo'n airplus g adapter netwerkkaart in zonder kabelconnectie. Mijn laptop (die dus nog verbinding heeft )is met windows 7 de laptop van mijn vriendin is met vista. Hopelijk geraak je er een beetje aan uit en sorry voor de misschien domme vragen.

krissie
11 October 2010, 18:18
dit is het resultaat van ipconfig_all vanaf mijne vaste pc met windows xp als besturings systeem

Windows IP-configuratie
Host-naam . . . . . . . . . . . .: kristien
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee
DNS-achtervoegselzoeklijst. . . . : telenet.be
Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding 9:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: telenet.be
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Belkin Enhanced Wireless USB Adapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-22-75-D8-6B-51
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.100
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.0.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
Lease verkregen . . . . . . . . . : maandag 11 oktober 2010 17:16:54
Lease verlopen . . . . . . . . . : maandag 18 oktober 2010 17:16:54

krissie
11 October 2010, 18:42
en nu nog een vraagje moet ik dit hier thuis doen op mijne router op beter op de router van mijn vriendin thuis?

PeterN
11 October 2010, 22:26
Nu kan ik even niet meer volgen:p
Je moet altijd alles uitvoeren waar je problemen hebt. Uw vraag was ivm een HP pavilion dv7 laptop met vista die niet draadloos op jouw internet kon. Klopt dat? Dus moet je bij jouw thuis zijn;)

Het logje dat je juist postte is van jouw vaste pc bij jouw thuis met jouw router:)
Je ziet dat je het ip 192.168.0.100 hebt gekregen van jou router die op 192.168.0.1 zit. Dat is dus prima.
Sluit nu je HP pavilion dv7 laptop aan met een kabel op 1 van de 4 poorten van e router. Start hem op. Ga naar start, bureau-accessoires en daar staat een programma 'uitvoeren'. Klik erop en typ cmd in het venster en enter. Je krijgt nu weer dat zwart venster en daar doe je nu ook ipconfig/all en post het logje hier. Je zou nu daar ook een ip moeten hebben beginnend met 192.168.0.xxx
Kijk ook eventueel al na als alles in configuratiescherm/systeem/apparaatbeheer/hardware goed is. In het lijstje geen gele vraagtekens of rode uitroeptekens. Anders moet je daar eerst de juiste drivers voor installeren.

krissie
11 October 2010, 23:18
Ja klopt en ik ben inderdaad bij mij thuis maar het was omdat je zei dat ik moest inloggen op mijn router maar met die hp laptop krijg ik dus geen verbinding. In apparaatbeheer staat er geen enkel uitroepteken.
En alvast bedankt voor het geduld en goede raad. Ik hoop dat het probleem zo kan opgelost worden.




Microsoft Windows [versie 6.0.6001]
Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\caran>ipconfig/all

Windows IP-configuratie

Hostnaam . . . . . . . . . . . . : PC_van_caran
Primair DNS-achtervoegsel . . . . :
Knooppunttype . . . . . . . . . . : hybride
IP-routering ingeschakeld . . . . : ja
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee
DNS-achtervoegselzoeklijst. . . . : telenet.be

Adapter voor draadloos LAN Draadloze netwerkverbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: telenet.be
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Broadcom 802.11g-netwerkadapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-21-00-88-28-7D
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld : ja
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::f8f2:c8b0:3dfb:6a3a%11(voorkeur)
IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.0.105(voorkeur)
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Lease verkregen . . . . . . . . . : maandag 11 oktober 2010 22:55:44
Lease verlopen. . . . . . . . . . : maandag 18 oktober 2010 22:55:44
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.0.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : ingeschakeld

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: telenet.be
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Realtek RTL8168C(P)/8111C(P) Family PCI-E
Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.0)
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-1E-EC-FB-4F-18
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld : ja
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::15a:3d7e:28bd:b638%10(voorkeur)
IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.0.106(voorkeur)
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Lease verkregen . . . . . . . . . : maandag 11 oktober 2010 22:56:46
Lease verlopen. . . . . . . . . . : maandag 18 oktober 2010 22:56:46
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.0.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : ingeschakeld

Tunnel-adapter LAN-verbinding*:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: telenet.be
Beschrijving. . . . . . . . . . . : isatap.telenet.be
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee

PeterN
11 October 2010, 23:35
In bovenstaande log van je hp laptop zie je dat je zowel op je draadloze verbinding als op je bekabelde verbinding een ip hebt gekregen van de router. Draadloos heb je ip 192.168.0.105, met de kabel heb je 192.168.0.6. Je router staat op 192.168.0.1

Dus alles is in orde zowel met kabel als draadloos. Normaal moet je nu op internet geraken. Trek je de kabel uit ga je via draadloos en moet je ook nog op internet geraken.

krissie
12 October 2010, 00:26
neen geraak nog niet op internet

christleven
12 October 2010, 08:28
Ik heb dit onlangs ook meegemaakt bij een kennis. Een computer geen enkel probleem, met andere laptop alles in orde maar geen mogelijkheid om op internet te geraken. Dit lag evenwel aan een update van microsoft die waarschijnlijk slecht werd uitgevoerd. De laptop met systeemherstel terug gezet naar een herstelpunt van voor het probleem, in dit geval op 01 oktober 2010. En joepie probleem opgelost. Proberen eens waard.

krissie
12 October 2010, 18:20
systeemherstel helpt ook niet had ik ook al geprobeerd

Emtec
12 October 2010, 19:57
Nu kan ik even niet meer volgen:p
Je moet altijd alles uitvoeren waar je problemen hebt. Uw vraag was ivm een HP pavilion dv7 laptop met vista die niet draadloos op jouw internet kon. Klopt dat? Dus moet je bij jouw thuis zijn;)

Eigenlijk staat in de eerste post dat hij zowel bij zijn thuis, als bij zijn vriendin niet op internet kan... Doch kunnen andere laptops wel op internet via dezelfde router. Het probleem kan dus eigenlijk niet in de router instellingen zitten (of zou toch te toevallig zijn). Local access only is een veelvoorkomend Vista probleem.. Spijtig genoeg geen eenduidige oplossing voor (zie vorige post).

PeterN
12 October 2010, 22:38
Aan de router ligt het idd niet, die doet zijn werk. Probeer vanaf nu altijd met kabel totdat je een oplossing hebt voor terug op internet te komen. Daarna pas terug proberen met draadloos, OK ;)

- Welke browser gebruik je op die laptop en welke foutmelding krijg je exact?.
- Heb je al eens een andere browser proberen te installeren en daarmee eens geprobeerd? Bv Firefox (http://www.mozilla-europe.org/nl/firefox/)? Dan weten we al als het aan je huidige browser ligt.
- Heb je uw laptop al eens terug gescanned op virussen?
- Wat is exact het laatste wat je hebt gedaan voor het niet meer werkte?

Hoe meer info hoe beter om toch iets op het spoor te komen ;)

krissie
13 October 2010, 00:21
met firefox lukt het ook niet ,heb ook al gescand op virussen en malware.

PeterN
13 October 2010, 00:32
Probeer eens te pingen naar je desktop.
Vraag eerst het ip op van je desktop pc. Normaal zal dat nog zelfde zijn zoals je hierboven postte, 192.168.0.100
Dan met kabel aan de router testen en eens pingen naar dat adres. Dit doe je weer door dat zwart dos venster op te roepen en nu ping 192.168.0.100 in te typen. Je gaat 4 reply's krijgen met een tijd of met timeout. Post ze eventueel even.
Ping daarna ook eens naar je router, dat is 192.168.0.1

krissie
13 October 2010, 00:49
Je raad het nooit het is opgelost ik heb er norton afgesmeten met de removaltool en terug opgestart en alles werkt terug zowel draadloos als met kabel.Ik ben over van geluk hopelijk blijft het duren! Zeker en vast bedankt aan allen die mij geholpen hebben.