Volledige versie bekijken : Grafische kaart voor HP DV6000



Sofiekebieke
9 October 2010, 10:33
Kan er mij iemand helpen om een grafische kaart te vinden voor mijn laptopken HP DV6382eu?

Is er ergens ook een handleiding om deze te vervangen?

Alvast bedankt,

Sofiekebieke

PeterN
9 October 2010, 13:03
Ik denk niet dat je een aparte video kaart hebt hoor. Het is een onboard video chip denk ik.
Als je wat zoekt op het internet kom je al snel uit bij de verschillende video's waar het probleem telkens de solderingen zijn die los komen. Het zowat als het bekende XBOX probleem. Door trillingen, en het mechanisch slecht stabiliseren van de koeling breken de solderingen onder de chip. De chip is een ballgrid, dus honderden tin bolletjes onder de chip die bij verhitting een beetje smelten en contact maken met de print plaat.

Om u een idee te geven waarover je praat en naar de andere filmpjes te zoeken, hier een voorsmaakje.
LET WEL OP. In verschillende filmpjes en replies vind je altijd terug dat je uw toestel moet oververhitten zodat het uitvalt en dan zou het opgelost zijn. DOE DIT NIET! Het kan enkel nog meer onherstelbare schade veroorzaken en het probleem hoogstens voor 5 min verhelpen. Als je echt iets wil maken zou je terug de chip moeten verhitten via een betere manier dan hier op deze video;)


http://www.youtube.com/watch?v=w45tZPVcj4c


http://www.youtube.com/watch?v=VEDPgRLr7DM

Sofiekebieke
9 October 2010, 13:13
Merci voor de info. Ik begin hier niet aan, durf ik niet.
Zou herstelling veel kosten?

PeterN
9 October 2010, 23:42
Geen idee, dat kan je best vragen waar je hem binnen brengt. Die zullen je een richtprijs kunnen geven, maar je weet nooit op voorhand wat stuk is. Vraag wel wat de kosten zo wie zo zijn. Meestal is er al een vaste prijs voor 'kijken'. Dwz versturen, opendoen, fout zoeken. Je kan dan kiezen als je het laat repareren. Maar die vaste kosten betaal je altijd, ongeacht je hem laat repareren...

dannyma
10 October 2010, 09:31
Als het niet op het moederbord zit gesoldeerd zal het meevallen maar ik vrees als het op het bord zit gesoldeerd best prijzig gaat worden en dan de vraag of het nog kan meestal wordt de chip verhit om het nog 2 de leven te geven en daarna is het gedaan .
alleen bedrijven of winkels met apparatuur aanwezig om dit van het bord los te solderen zijn er weer andere mogelijkheden .
Bijna vergeten moest je het toch doen vragen naar het kapotte onderdeel dat ze hebben vervangen zo weet je dat ze je niet in de maling hebben genomen .