Volledige versie bekijken : "overweeg de accu te vervangen"??



Qbek
9 October 2010, 13:15
Ik heb al een jaartje een acer aspire 8930 laptop die bijna 99 procent van de tijd op het netvoeding werkt.Nu krijg ik vanmorgen bij het voeding icoontje de melding:"overweeg de accu te vervangen".Nu heb ik vernomen dat dit ook een probleem kan zijn met het moederbord,klopt dit?

dannyma
9 October 2010, 16:32
Liever niet klopt want dan ben je verder van huis als icoontje verschijnt is de batterij aan het uitdoven maar kan zeker nog lang duren dus niet zo snel paniekeren .
Je zal het wel ondervinden dat je met de batterij minder en minder lang zal kunnen werken .

Qbek
9 October 2010, 18:46
Dit is het hem juist,ik werk bijna nooit of zelden met de batterij.Verbaast me dat die zo snel de geest geeft...

g_man
9 October 2010, 21:11
Laat je de batterij erin als hij aan de netvoeding hangt?

Qbek
10 October 2010, 10:56
jawel

dannyma
10 October 2010, 11:01
Het is eigenlijk de bedoeling als je op het netstroom werkt de batterij eruit te halen of bij volgeladen batterij op batterij te werken zonder netstroom : reden , lang leven van de batterij te hebben en dat heb je juist niet gedaan daarom dat je batterij zo snel aan het uitdoven is .

g_man
10 October 2010, 11:27
Idd, je batterij is defect aan 't gaan (of is al) omdat je h'm niet gebruikt zoals het moet. Opladen en volledig terug ontladen... Als je de batterij niet wenst te gebruiken moet je hem verwijderen en dan op netstroom aansluiten. Zo spaar je je batterij.
Downlaod het programma BAtterytester eens, dan kan je zien hoe het zit met de levensduur van je batterij.
Programma installeren, batterij volledig opladen en wanneer je hem dan afkoppelt gaat het programma aan 't testen. Je kan dan wel niets anders doen totdat de batterij leeg is. Maar dan weet je het wel.