Volledige versie bekijken : Hp Mini Note 2133



Gertjeeuuhh
10 October 2010, 21:53
Hallo,

Ik heb hier een HP mini note 2133, met een probleempje.
Hij heeft geen beeld meer, ik weet niet wat ermee gebeurd is...

Als ik hem aanzet hoor ik dat de ventilators beginnen draaien, maar het lichtje van de harde schijf brand wel niet, van de aan/uit knop wel.

Kheb hem al aan een extern scherm gehangen, maar ook daar heb ik er geen beeld op...

Weet iemand een oplossing?

Mvg,

Gert

PeterN
10 October 2010, 22:51
Krijg je de bios boodschap of totaal niks? Hou de aan uit knop even in zodat hij geheel reset.
Kijk eens naar eventueel toetsencombinaties die lichter:donkerder scherm aan/uit kunnen zetten?
Is hij nog in garantie?

Gertjeeuuhh
11 October 2010, 20:25
Ik krijg totaal niks, beeld blijft zwart alsof hij uit staat.
Ik heb de helderheid van het scherm al proberen helderder ofzo te zetten, maar dat lukt niet...

Ook heb ik geprobeerd met de andere toetsencombinatie of het beeld eventueel niet naar de poort voor een extern beeldscherm gestuurd is, maar dat is ook geen oplossing.

PeterN
11 October 2010, 22:12
Ik dacht eerst de backlight die mss stuk zou zijn maar als er op een externe ook niks komt gaat het verder te zoeken zijn. Ik denk dat je niet veel anders kan doen dan hem binnen brengen voor reparatie, hopelijk nog onder garantie.

Gertjeeuuhh
12 October 2010, 19:23
Hmm, tis wel de mijne niet, hij is van iemand die mij vroeg om er eens naar te kijken.
Is er echt geen andere oplossing die ik zou kunnen proberen?

PeterN
12 October 2010, 22:27
Er werkt eigenlijk niks meer tenzij de ventilator. Geen bios post, geen hd activiteit. 't Ja wat kan je dan nog doen aan zo'n kleine netbook? Gaat mobo of cpu zijn. Zonder hd, grafische kaart of geheugen had hij nog gepiept, en dat doet hij zelfs niet :s
Als het garantie is, dan niet zelf aan prullen en binnen brengen voor ze mss zeggen dat de garantie vervalt doordat jij hem hebt geopend.

dannyma
13 October 2010, 15:28
zeker doen wat PeterN zegt en geen beeld wil zeggen hd stuk of ram stuk of processor stuk of mobo stuk of scherm stuk dus met andere woorden als niet de juiste apparaten bezit om te weten te komen wat er net stuk is beter afblijven .
progje om dit te weten te komen voor pro kost 1000 euro investering dus heb je idee wat investering het is voor bedrijven en als maar voor 1 reparatie is toch duur spul om te hebben en niet te gebruiken toch .

Gertjeeuuhh
14 October 2010, 20:03
Dat is waar, ik ga eens uitzoeken of hij nog onder garantie is.

Ik laat wel nog iets weten als ik weet wat er aan scheelt ;)

Bedankt.