Volledige versie bekijken : kaders / frames



Swatje
17 October 2010, 21:18
Hallo beste mensen, ben hier weer even,
ik heb een hele hoop kaders gekregen in PNG.
Ik gebruik nog steeds picture it om met mijn foto's te spelen/te bewerken,
als ik dus een kader rond een foto wil zetten is dat normaal geen probleem, maar de meeste kaders zijn te groot (bv 1 MB of meer), als ik ze verklein is de kader toe, dus kan ik er geen foto meer achter leggen. Kunnen jullie mij even uitleggen hoe ik die kaders kan verkleinen zodoende dat de opening voor de foto ook "open" blijft en ik ze terug kan opslaan als PNG?
Ik hoop dat ik me verstaanbaar heb gemaakt, weet geen andere uitleg
mijn dank en vriendelijke groetjes

Swatje
22 October 2010, 20:44
Hallokes, misschien even iets verduidelijken :
de frames/kaders die gebruikt worden in Photo shop, paint shop, die gebruik ik met PictureIt
is dat misschien beter, ik moet geen doto's "echt" inkaderen, enkel op de pc !!!
dank en groetjes

compuchrisje
22 October 2010, 22:25
Waarom gebruik je Gimp niet? Gewone afbeeldingsprogramma's kunnen geen blijf met die transparantie. Als je je geen Photoshop of PaintShopPro kan veroorloven is The Gimp (OpenSource) de ideale oplossing!

peenif
23 October 2010, 09:04
Paint.NET (ook gratis) kan ook met lagen werken, kan overweg met transparantie en de mogelijkheid op te slaan als .png is ook aanwezig. Dit programma zou dit dus moeten aankunnen en is een (heel) flink stuk eenvoudiger dan Gimp, maar die is dan weer 'top of the bill' wat betreft Freeware.

Swatje
23 October 2010, 09:17
Bedankt Chrisje en Peenif, ik ga het zeker proberen of het me zo lukt,
maar ik weet wel als de frames (pnf) bv +/- 800 kb zijn lukt het me wel
met PictureIt
groetjes verder