Volledige versie bekijken : Ubuntu 10.10 - MacBook White .



Fck_
23 October 2010, 16:08
Hallo !

Ik heb hier nog een 'oude' MacBook white liggen die ik niet meer gebruik. Nu wil ik hier Ubuntu 10.10 op installeren voor in school, alleen lukt me dit niet :/ .

Even wat informatie:

Mac OS X staat hier NIET meer op .
De MacBook white is gekocht in september 2009 (Net voordat de MacBook white ook unibody werd). Ik weet niet precies welk versie nummer deze macbook heeft (5.2?). Kan ik ook niet meer zien aangezien Mac OS X Hier niet meer op staat. (Is er nog een andere plaats waar ik mijn serienummer kan vinden?)

Ik heb Ubuntu al verschillende keren proberen te installeren. De live CD's werken blijkbaar niet, deze willen niet booten. De enige CD's die ik 'geboot krijg', zijn de alternate cd's (32b & 64b). Via deze CD kan ik Ubuntu dus ook installeren, wat lukt.
Alleen als ik dan de MacBook herstart na de installatie, wil hij niet booten..
Heb al geprobeerd om te booten via rEFIt, maar ook dit wil precies niet lukken..

Iemand een idee wat ik hier tegen kan doen? Of is het gewoon niet mogelijk om Ubuntu 10.10 als enige OS op mijn MacBook White te installeren?

Thx !

Snakey
23 October 2010, 16:24
Wat gebeurt er bij een reboot? Blijft hij op het lichtgrijze scherm of gaat hij verder tot aan grub of nog verder? Als hij al vastloopt bij het lichtgrijze scherm probeer eventueel eens de partitieindeling te herstellen via de OSX dvd. Geraakt hij verder dan grub, bij welk proces loopt hij dan vast?

Fck_
23 October 2010, 16:32
Hij ging verder dan het lichtgrijze scherm, maar hij bleef gewoon hangen op een zwart scherm.
(Dit was voor de 64bit versie).

Ben nu even de 32bit versie aan het installeren via de Alternate CD, kijken als ik dan nog hetzelfde krijg, of als ik hem geboot krijg..

'k laat weten wat er gebeurd !

Het is gelukt!

Via de 32 bit alterneer cd eerst de command line versie geïnstalleerd, en daarna de GUI.
Alleen moet ik nu telkens als ik een commando ingeef er Sudo voor zetten. Hoe kan ik dit omzeilen?

Snakey
24 October 2010, 00:04
sudo staat voor super user do, de commando's die sudo vereisen zijn vaak ingrijpende veranderingen aan het systeem. Je kan dat omzeilen door in te loggen als root.

Fck_
24 October 2010, 20:53
Bedankt! Mag slotje op.