Volledige versie bekijken : Windows XP Kan ik windows 2000 upgraden naar windows xp



marcdewit
26 October 2010, 20:19
Wie kan mij helpen aub

Ik heb een pc met windows 2000Nt met verschillende programma's. Kan ik de windows 2000 upgraden naar Win xp ,en zodanig dat de huidige programma's die onder win 2000 draaien , werken onder xp , of dien ik in de registers eerst files te copieren?

PeterN
26 October 2010, 21:37
Ja dit gaat.
Maak eerst altijd een backup van je data zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Eens de upgrade in de gang gezet is er geen weg meer terug, vandaar is het goed een volledige image van je systeem te maken voor je begint.
Persoonlijk hou ik niet veel van upgrades, je neemt immers alle oude dingen mee. Eens om de zoveel tijd is het nooit slecht om van een verse install te vertrekken. Misschien nu het aangewezen moment ;)

Baloeke
26 October 2010, 22:01
Klopt zoals PeterN zegt. Ik heb destijds ook een upgrade gedaan van Vista naar Win7. Ik heb toen een groot probleem gehad met 1 bepaald programma. Kon het programma niet opstarten, en upgrade doen lukt ook niet, en het programma verwijderen lukte ook niet. Heb dus ook een clean install moeten doen.
Begin dus met een verse installatie. De tutorial over de (her)installatie van XP (http://www.minatica.be/content/74-(Her)installatie-van-XP) kan je wel helpen.

salmax
27 October 2010, 18:53
met een upgrade cd kun je een clean install doen alle toch bij win 7

dannyma
27 October 2010, 19:55
Zal gaan maar stel de vraag is of het nog de moeite waard is want windows 2000Nt upgrade te doen naar xp of zelfs naar vista of 7 want hou rekening mee dat je met zeer verouderd moederbord zit zal je zeker in problemen brengen omdat bepaalde programma 's die je zal nodig hebben zich niet meer zullen gemakkelijk of zelfs helemaal niet zullen laten installeren door het veroudert moederbord want wil niet zeggen dat je software vernieuwd je hardware ook vernieuwd wordt want dit blijft het zelfde en zal problemen geven meer en meer .
windows 2000 NT is al lang uitgedooft voor MS ook binnenkort XP mischien toch is de vraag stellen om even door te sparen en te gaan voor al is het tweede hands pc .