Volledige versie bekijken : externe harde schijf doet raar.



Sofiekebieke
31 October 2010, 11:22
Hallo,

sinds een paar dagen geeft mijn computer steeds aan "G schijf formateren?".
Maar alle dagen komt dit wel tevoorschijn, wat zou dit kunnen zijn?
Bedankt alvast.

PeterN
31 October 2010, 23:03
Heb je uw externe eens terug aangesloten? Wat voor iets is die externe, een nas, usb hd?
Is ze nog te benaderen? Al geprobeerd op een andere pc aan te sluiten?

g_man
1 November 2010, 08:48
Hoe verbreek je de connectie als je hem afkoppelt? Welk OS heb je?

Sofiekebieke
1 November 2010, 20:16
Hallo , dank om mee te kijken.
OS is Vista home premium

USB harde schijf van Western digital 1TB.

Ik heb hem reeds uitgetrokken en terug aangesloten, dan doet hij het maar na een paar uur krijg ik weer die melding.

compuchrisje
1 November 2010, 20:27
Ik vrees dat die externe in een terminaal stadium zit. Kan je ze eventueel nog via andere weg benaderen? Om eventueel je data al elders veilig te stellen. Je kan ook één van de harde schijftooltjes gebruiken om te zien in welke gezondheidstoestand de schijf zich bevindt.
Als je schijf nog in garantie is, contacteer dan Western Digital (http://support.wdc.com/?wdc_lang=en). Best mogelijk dat je met het ophalen van de juiste drivers toch nog een positief resultaat bekomt.

Nijntje666
1 November 2010, 21:39
Ik heb dat nooit met mijn een 3.5" externe HD (= Hard Disk DRIVE)
2" schijven moet je altijd veilig verwijderen he, USB HD.

Zou hetgeen wat CC hierboven vermeld uitvoeren
Data overkopieren naar veilige locatie
Windows laten formatteren
data terug kopieren

PeterN
1 November 2010, 23:45
Altijd bij zo'n problemen eerst zorgen dat je data veilig ergens anders staat voor het geval dat... Nu blijkt ze nog te benaderen als ik je uitleg lees.
Als ik het goed begrijp werkt de externe usb het eerste uur nadat je ze hebt aangesloten prima. Pas na een tijd geeft ze een fout. Na het verwijderen en terug insteken werkt ze terug uren goed? Is dit op een laptop of een desktop. Vele laptops (kan ook bij desktop) kan de stroom van de usb of hd afgesloten worden om energie te besparen. Normaal zou het geen probleem mogen vormen maar je weet nooit.
Heb je de hd al op een andere hd getest? Krijg je daar het zelfde fenomeen?

Download het tooltje (http://support.wdc.com/product/download.asp?groupid=608&sid=2&lang=en) om je schijf te testen van WD en brand het op een cd. Start je pc op met de cd. Het tooltje werkt niet goed in de laatste versies van windows dus kan je beter de dos versie nemen;) Hiermee kan je uw schijf testen. Nu weet ik niet als het ook gaat met een schijf aangesloten via usb? Het kan zijn dat het enkel gaat als je hem rechtstreeks aansluit?

Sofiekebieke
2 November 2010, 19:24
"Als ik het goed begrijp werkt de externe usb het eerste uur nadat je ze hebt aangesloten prima. Pas na een tijd geeft ze een fout. Na het verwijderen en terug insteken werkt ze terug uren goed?" Correct, idd net zoals je zegt.
Het is op een desktop.
Ik zal voor alle zekerheid maar een reserve HD gaan kopen om alles over te zetten, ik zou gek worden als ik alle foto's en video's kwijt zou zijn.
Als ik terug uit verlof ben ga ik al jullie tips eens uitvoeren en laat ik jullie iets weten, bedankt alvast om me te helpen.

Sofiekebieke
8 November 2010, 21:20
Hallo, ik heb een andere usbkabel gestoken aan de harde schijf en nu doet hij het zonder fout.
Als ik die defecte usb kabel aan een andere harde schijf hang heb ik hetzelfde voor, dus vrees dat kabel kapot is.
Raar, wist niet dat zoiets kapot kon.

Bedankt allen.

Nijntje666
8 November 2010, 21:27
Dan heb je zelf de oplossing gevonden.
Bedankt voor de mededeling.

Enneh.. alles kan kapot :cool:

Baloeke
8 November 2010, 22:13
Wat een kabel al kan veroorzaken. Fijn dat je, je externe harde schijf weer zonder problemen verder kan gebruiken. Deze gaat dus op slot.